Garf73 Startet 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2012 Hei Jeg har tenkt til å kjøpe meg en Skibsplast 600 og har søkt flittig på forumet, sett en del om denne båten men ingenting som kan si meg hva jeg burde se etter og da tenker jeg på eventuelle svakheter, ting man burde være obs på osv. Espen Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
MT. Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Tidligere skader, evt lekkasjer fra vindskjermens innfesting, at treverket som bærer salong osv ikke er morkent. Bruk fornuften. Du nevner ingenting om motor, men den er kanskje vel så viktig og kontrollere som båten. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Skjær i sjøen Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 "Råd" fra Folk i båt........ Kalesje er dyrt så en nyere kalesje bør telle positivt, Man regner vel 10 år på en kalesje? Min er på 13de året nå, men er i gang med å svikte totalt. Det er vel lensepumper (manuelle?). Greit å sjekke om de funker. Sikkert ikke så dyrt å bytte, men kjedelig hvis de svikter om du trenger dem. Batteri koster jo også noen kroner så et nyere batteri teller også positivt. mvh Sjær i sjøen Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Janoho Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 produsenten er konkurs nylig.. men det er kanskje irrelevant hvis det er en eldre båt.. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Tusen takk for svarene skal ta dem med meg de i bakhodet når jeg skal se på båt i morgen... :-) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Skjær i sjøen Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 produsenten er konkurs nylig.. @Janoho: nå ble jeg lei meg.... Så vidt jeg vet er ikke Skibsplast konkurs, men de har lagt ned produksjonen. Fortsatt en del nye båter som skal selges fra Evje og de fortsetter etter hva jeg forstår med delesalg. Håper de fortsetter lenge for servicen hos gutta på Evje er utmerket. mvh Skjær i sjøen (som ble litt snurt nå...) Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Garf73 Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 @SKjær i sjøen: Enig med deg der de er ikke konkurs såvidt jeg vet men har uttalt at de flytter produktsjonen til polen (som alle andre) men dele salg skal være på evje.. Blir det båt kjøp i morgen er jeg redd jeg også trenger dem, ser ut som støydekselet over motoren mangler så må prøve å få tak i et nytt et, greier dem den blir jeg mektig imponert :-) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Skjær i sjøen Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Det er bare å sende dem en mail så får du svar: salg@skibsplast.no og ellers har du selvsagt sjekket ut; http://www.skibsplast.no/index.php?m=modell&m_action=vis_modell&p_id=54&meny=5 Lykke til i morgen. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Garf73 Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Ja skal gjøre det hvis det blir kjøp, ja har googlet og sjekket det meste på nettet for å være sikker på at jeg har den informasjonen jeg kan finne så man eliminerer den berømlige "katta i sekken" så mye som overhodet mulig :-) Takk skal du ha :-) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Janoho Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 ja, det stemmer visst, oppfattet det som at de var konkurs. derimot ser det ut som de har tatt grep før det skjedde og redusert arbeidstokken etter behov.. fornuftig. bra at man fortsatt får deler til disse flotte båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.