Havsalt Startet 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2012 Hei, Har åpnet sjøvann systemet for rengjøring etter at jeg fikk problemer med høy temperatur på TAMD60C som står i min Nord West 900. Har rengjordt oljekjøleren som var ca. 80% tett av salt belegg. Åpnet også intercooleren og den var ca. 60% tett av 'avfall' fra Zink anoden! Problemet nå er at jeg ville ta opp hele innsatsen og skifte o-ring i bunn og de to pakningene i toppen, da det har vært en liten lekasje der - Men jeg får ikke opp innsatsen! Det er veldig lett å skade kransen til innsatsen. Er det noe spesial verktøy som skal benyttes for å løfte den opp eller er den festet i bunn på en eller annen måte. Noen som kjenner til problemet? mvh/Havsalt Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Den sitter ikke fast, det er du som ikke er sterk nok... BTDT Du må demontere hele huset og ta det med på et verksted for å få delene atskilt i en hydraulisk presse. Det kan godt hende at det må en del hundre kg trykk før o-ringen slipper. Husk å bruke rikelig med blå-grease på alle o-ringene ved remontering. Da tar det lengre tid før de setter seg igjen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Havsalt Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Takk for tipset om bruk av hydraulisk presse 'Skipper Worse' Fikk da idèn om å bruke en liten 2t jekk som jeg hadde liggende i garasjen. Demonterte sjøvannsrøret på undersiden av intercooler, satte jekken opp mot stussen på innsatsen. Jekket opp og ved hjelp av litt varme så løsnet den! (hadde sikkert over 1t trykk på jekken!) Alt ser nå lysere ut og regnert må å ha motoren igang til helgen! Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Glem ikke blå-grease. Vær klar til å bruke jekkestropp for å få "koppen" på plass underfra når du monterer sammen igjen. det kan være "en bitch" å få til. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
okeido Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 (redigert) Løfter denne prøver å få av lokket siden zinken sitter dønn fast. Men lokket henger igjen i innsatsen. Redigert 2.Juni.2017 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Hva er blå-grease? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 2.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2017 Ja hadde sikkert vært fantastisk... Ga opp for nå,runda den 3/4 sink holder på lokket til intercooler. Og lokket gikk ikke av.kanskje sittet i der i 31 år?Har nå sink på alle andre steder på motor i orden.vet ikke hvor viktig intercooler sinken er da men? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.