Jump to content

Anbefalt propell for Volvo Penta 280 Drev med VP AQ200D motor

BaylinerKenneth

Recommended Posts

Har en Sandvik 22 med volvo penta aq225F og 280 drev med 1,61:1 i utveksling. Vekten e vel i samme område som din vil jeg tro.. Jeg har en 15x21 propell på.. skulle hatt 4400 omdreininger ideelt sett, men ligger på mellom 4100 og 4200 med to i båten. Du burde sikkert prøve deg frem, men du kunne vel kanskje begynt med 14x19 eller noe deromkring kanskje.. Jeg kjenner ikke til båttypen så godt at jeg kan si noe mer enn det..

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Jeg har oppe til vurdering å gå ned et hakk på vridningen til 15x19 for å få de siste omdreiningene, men lurer på om det får bli til neste år.. (Har liggende en 14,8x19 alupropell som jeg tenkte å prøve en dag det er fint vær) Har allroud stålpropell fra Solas montert nå, men det skal visst ikke være noe særlig bra merke sies det. Får 36,7 knop på gps slik det er nå..

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...