Jump to content

Vekselretter og TV


prikk

Recommended Posts

Du tenkte sikkert å spørre om du trenger en inverter som gir ren sinus?

Disse er dyrere enn modifisert sinus invertere.

 

Såvidt meg bekjent så går det bra med modifisert sinus inverter til TV. Husk imidlertid at TV`n tar en del strøm i startøyeblikket og at du velger inverter som kan klare å levere nok.

Bruk også kabler av stort nok kvadrat inn til inverter. Bedre med for tykke enn for tynne. Særlig ved lengre strekk er det viktig for å avhjelpe spenningsfall.

 

Da skulle det meste være sagt, tror jeg.

 

good luck!

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har erfaring med at følgende produkter virker på firkantspenning/modifisert sinuskurve:

 

Videospiller, forsterker(kan summe noe), tv, dvd, parabol-tuner, bærbar pc, stasjonær pc,div batteriladere. Har brukt en 20 tommer på en 150 W inverter.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Kjenner du til forbruket på en inverter kontra en TV som er bygd for 12v (jeg antar disse har en integrert inverter i seg)?

 

Mvh

Prikken

Link to post
Share on other sites

Kjenner du til forbruket på en inverter kontra en TV som er bygd for 12v (jeg antar disse har en integrert inverter i seg)?

 

Mvh

Prikken

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er også i markedet for en inverter, og hvile/tomgangs forbruket er 0,35 - 0,5 Amp på de 150 - 600W inverterne jeg har sett. Dette er ikke svar på spørsmålet, men jeg antar at de stjeler det bare på konverteringen, og så er utnyttelses graden neppe 100% heller.

 

Men det er nå greit å kunne plugge i hjemme utstyret i båten da, uansett.

 

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...