Jump to content

Ankervinsj Engbo vs Quick

Heaven can wait

Recommended Posts

Heisann.

Står i ferd med å montere vinsj på min buster xxl.

Har ikke spesielt mye erfaring med vinsj så jeg håper på mange svar her :wink: :wink: :wink:

Valget står mellom Engbo midi 201 eller Quick Balder 600.

Valgt vinsj vil gå med 12 mm Blytau og Bruce kopi.

Er noen tusenlapper i prisforskjell, men det er egentlig mest interessant hva som er den beste vinsjen og hva man blir minst plaget med :diving:

Det jeg har lest på nett er litt trøbbel med kabular og litt trøbbel med autostoppfunskjoner.

Noen som har erfaring med disse vinsjene?

Håper noen har lyst å dele erfaring med sine vinsjer

På forhånd takk :wink: :wink:

Redigert av Heaven can wait (see edit history)

jeg har quick vinsje , den fungerer utmerked , Engbo er kjent for sin kvalitet , Jeg ville tatt den vinsjen som var raskest , er dem like raske ville jeg valgt den som støyer minst , tror engbo støyer mindre , min quick vinsje støyer ganske mye , når jeg kjøpte min quick kostet den flere tusen lapper mindre en Engbo , var prisen lik ville jeg kjøpt Engbo ;-)

Takk for svar windy26 og pettersand.

Det var bare en liten 1500 lapp i forskjell på prisen. Har hørt det var litt kluss med kabularet til quick, men det kan jo være på eldre modeller. Engboen har visst litt kødd med autostoppfunksjonen..

Håper noen kommer med noen innspill på godt og vondt så jeg klarer å bestemme meg fort :-)

Mandag blir det bestillt om jeg så må trekke lodd om hvilken det blir :-)

Hei.

Jeg har engbo, men med div problem.

MEN maken til service har jeg alldrigi opplevd.

16 mai 2011 ringte jeg og fikk data på feilsøking, 18 mai ringte jeg tilbake og 19 mai var nye deler levert på døren.

Dessverre kom feilen tilbake i år og kontakter Engbo. 16 mai får jeg en tlf med spørsmål om jeg skulle på tur eller gå i tog i morgen(17)noe jeg ikke skulle og det ble avtalt tid for delebytte.

17 mai kom repratøren og monterte nytt gir, som de hadde funnet ut hadde noen svakheter og vinsten fungerte perfekt denne ferien.

Jeg kan bare anbefale på det sterkeste.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Har Engbovinsjer med fjernkontroll både forut og akter. Forre vinsj betjenes lokalt samt fra fjernkontroll og førerposisjon. Aktervinsj betjenes lokalt samt fra fjernkontroll. Aktervinsj kombinert med syrefast 25 kg. Engbo anker. Funker prikkfritt og blir brukt en god del. Et sikkert førstevalg av et kvalitetsprodukt.

Takker for alle svar :clap:

Da var bestilling gjort hos Maritim. Har ikke handlet hos de før, men det virker som en hyggelig plass å handle.

Det ble Engo midi 201 med fjernkontroll, 12mm blytau og brucekopi. Bestilte også svivel for selvoppretting av anker, noen som har prøvd om dette funker?

Eneste som mangler nå er å komme seg hjem fra jobb å få montert hyssingen på båten... og litt godt vær har heller ikke gjort noe. :thumbsup:

• 5 år senere...

Fant denne tråden da jeg søkte på "ankervinsj buster", og henger meg på her i stedet for å opprette ny tråd.

Har selv Buster xl og vi liker å gjøre strandhogg for å gå i land på øyer og holmer. Tror elektrisk ankervinsj kan forenkle dette betraktelig. Men jeg har aldri sett båter i denne størrelsen med utenbordsmotor som har det. Hvordan gikk det med deg "Heaven can wait" og din Buster xxl? Fikk du montert vinsj? Og var monteringen enkel? Erfaringer med bruken?

Vil gjerne også høre andres erfaringer og synspunkter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...