preben Ingebrigtsen Startet 18.Juli.2012 Del på Facebook Startet 18.Juli.2012 Totaktere har som kjent blitt nesten borte på grunn av skjerpede utslippskrav, men enkelte, basert på mer moderne teknologi finnes. Disse er dessverre av den større typen. Er det noen som vet om det vil komme små modeller, opp til 10-15 hk på markedet igjen? Jeg skulle nemlig ha hatt en ny motor på en 10 fot gummibåt, og skulle gjerne hatt noe mer letthåndterlig enn en firetakter (både med hensyn på håndtering og servicekostnader). Den må løftes av og på for hver gangs bruk, og da hadde det vært kjekt med noe som ikke bikket 30 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Kvikk'en Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Helt ærlig tviler jeg på det. Leste nettopp nylig en artikkel om at Evinrudes E-TEC skal komme i 9.9 og 20hk. Sitér dette innlegget Mammadalten. Link to post
Hakkannen Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Du skal slite med å finne en totakts 10-15 hester som veier mindre enn 30kg! Kjøper du deg en brukt totakts Yamaha 9,9 fra mellom slutten av 90-tallet til 2007 får du en OK motor De veier 36kg, bruker forholdsvis lite bensin i forhold til hva du får igjen av effekt og er av grei kvalitet. Får du tak i versjonen Vmax Jr. er det kun en liten stoppeskive som trengs å fjernes så har du 15hk. Bakdelen er at de selges for nesten samme pris nå som da de var nye.. De fleste selgerne vet at lette totaktere er ettertraktet og skrur derfor opp prisen. Alternativet er å stikke til f.eks. Australia der det fremdeles er totaktere i salg og smugle med deg en hjem i kofferten Sitér dette innlegget Link to post
preben Ingebrigtsen Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Ja, jeg har merket meg at totaktere er priset ganske høyt. E-TEC i 9.9 versjon har jeg i grunnen ventet at burde komme etterhvert. Det blir vel sannsynligvis i tilfelle den første, men blir vel neppe noe særlig lettere enn de minste 9.9 firetakterne. Ellers er jo selvfølgelig Tohatsu 9.8 og Mercury 9.9 firetaktere aktuelle i mellomtiden med sine 36/37 kg. De kan jo til nød bæres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.