Jump to content

Hvem selger 32 mm membranpumpe, evnt. alternative løsninger?

Grimen

Recommended Posts

Har en Marex Gambler 23 fra det glade 80-tall som jeg har lufta litt i det fine været.

Oppdaget i dag at membranen på septikpumpa er gåen... Prøver å skaffe en ny en, men det er ikke så lett. Problemet er at den gamle pumpa er laget til slanger med 32 mm (en og en kvart tomme) innvendig mål, mens standard på nye håndpumper er enten 25 mm (1 tomme) eller 38 mm (en og en halv tomme). Den gamle pumpen er av merket TMC.

Et alternativ er jo å bytte slangene til 38 mm også, men slangen fra septiktanken til pumpa går under motoren, så da blir det plutselig en operasjon som går relativt langt ut over mine evner å få til!

Er det noen som vet hvor jeg får tak i en nye membranhåndpumpe som er laget til 32 mm (1 1/4 '') slange? Om bredden på pumpa (fra inngang til utgang) ikke er lik den gamle (25 cm) må jeg ha en ny slangestubb (med innvendig mål på 32 mm) også...

Eller vil det være mulig "true" på en 32 mm slange inn på en pumpe laget til 38 mm slanger (etter prinsippet "alt går med vold, vilje og vaselin"? :smiley:

Takker for tips..

Grimen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...