fluefiskeren Startet 19.Juli.2012 Del på Facebook Startet 19.Juli.2012 Er det ikke vanlig praksis å være behjelpelig til nyankomne i gjestehavnene? Opplevde at flere snudde ryggen til mens andre bare satt og hånflirte da vi ankom en godt fylt havn i dag for å søke ly. Alle vet hvor deilig det er om noen kommer deg i møte for enten å anvise ledig plass eller fendrer og tilbyr plass på utsiden om det er fullt. Første og forhåpentlig siste gang jeg opplever dette, er det feriemoduset som gjør at vi glemmer vanlig folkeskikk eller er det en ukultur som er i ferd med å bre seg? Andre som har dårlig erfaring med lignende? Den eneste sanne fryd er skadefryd er det noe som heter, håper ikke dette blir en sannhet i båtmiljøet. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Har opplevd det samme i grenlandsfjorden, men tipper det er venne gjengen som er samlet og ikke gidder å ha fremmede der.. For de sitter i lystige lag og hygger seg. Jeg trengte meg inn mellom 2 båter ( det var plass ;-) ) og fyrte opp grillen, ingen hilste eller nikket engang . vi koste oss vi, sov godt og reiste dagen etter ... Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Opplever stort sett at folk kommer og hjelper. Traff på et eldre ektepar på ei uthavn, de påsto at folk var mer behjelpelige før, dette var folk som hadde 50 år bak seg på sjøen. Vi hadde med foreldrene mine et par dager i sist uke, far min var meget imponert over hvor behjelpelige alle var når vi ankom ny ut eller gjestehavn..han tøyd om det en god stund. Føler det er viktig for totalopplevelsen at vi forsetter med dette, å hjelper hverandre. De fleste av oss har gjort klar, og belager oss på å legge til og fortøye selv, men føler seg mer velkommen hvis vi møter en eller flere hjelpende hender... Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Tom Rør Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Vi ankom Åstol i dag, etter overfarten fra Læsø. Ble møtt med en "drar om ti minutter" fra en hyggelig kar. Da jeg skulle legge til, kom det et vindkast, og flyttet "tårnet", men begge båtene ved siden av bisto, så det ble mere komfortabelt for oss.Festet tauet i feil bøye, og en eldre dansk seiler i båten ved siden av tok jolla si ut, så jeg fikk byttet bøye. Stakk til ham en reinsdyrpølse som takk for hjelpen, og han og kona ble storfornøyde. Sånn skal det være på sjøen, for da blir båtlivet hyggeligere for oss alle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.