Jump to content

Viksund`s nye flaggskip 395 St Cruz. Hva synes folket?

SeS_

Recommended Posts

Egentlig synd at alle moderne flybåter skal ha et design som ikke ligner grisen. Princess 35 var en båt som hadde et elegant design. Nå blir alle nye båter tegnet for å skille seg ut uansett hvordan det vil se ut. Vinduer blir plassert i hytt og pine.

Vel vel, smaken er som baken.......

Denne Viksundbten likte jeg ikke. Baktung og lite legant. Skipper Worse sier mye om dette.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Sofa ryggene trur e blir ubehagelig. En forutsetning at en sofa skal være behagelig og det blir det ikke med så tynne puter :lipseal:

Vel, ryggputene ikke er i båten ennå. Det burde være lett se... :wink:

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Sammenligner man med den nye modellen til skilsø, så virker denne kanskje som om de har truffet bedre med designet?!

http://www.skilso.no...B/model-16.html

Den er ikke så ny da, bortsett fra at akterdekket er forlenget av Viknes.

Er ikke Skilsø overtatt av Viknes da? Mener disse nå blir produsert på Viknesfabrikken... Må si at designmessig og kvalitetsmessig på interiøret i Skilsøen var i en helt annen klasse en viksunden ja.

Vi får håpe det er fordi dette er en prototype og at kvaliteten blir bedre...

Redigert av ashfirelate (see edit history)

Hadde jeg vurdert båt i den størrelse og prisområdet ville ikke valget falt på Viksund! Desegnmessig er det elementer som er lagt inn uten noe som helst mål og mening og det r ingen helhet i det! den aktre salongen så mildt sakt dårlig ut! man må være minst 3meter høy for å se ut det styrhusvinduet! Jeg er så gammeldags og konservativ at utseendet design og linjer teller mye når jeg ser på en båt! Det som er enda mere fasinerende er sikkelig håndverk og gjennomtenkte løsninger som er smarte og innovative! få nye båter har disse elementene! De eldre Viksundbåtene synes jeg faktisk er mere velykket ,St.cruz modellene! For meg virker det som om Viksund har prøvd å ta et sprang opp i status og størrelse uten å lykkes særlig!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Nå har jeg selv vært å sett på båten idag, og inntrykkene ble et helt annet enn bildene. Ja, båten ligger litt lavt i sjøen, og formen er med på å gi det inntrykket. Den øvre sofaen med rak rygg skal byttes ut.. Men bortsett ifra det har båten et ekstremt indre volum og masse smarte løsninger! Flott bysseløsning med store gode vinduer. Godt med sitte og stueplasser. Flotte cabiner og fly. Og finishen som noen tror de klarer å se fra bildene at ikke er bra, de tar feil. Helt klart et litt anderledes valg enn de engelske, og jeg tror mange vil bli imponert av den når de får sett den "live"! Men smaken er jo som baken;-)

Hva er så prisen på denne båten da, startprisen??

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

En ting jeg tenker på, er at etter konkursen var det vel pengene fra Viksund Smallboats som reddet moderfirmaet? Nå fortsetter Viksund som før, og det virker som Smallboatsene er glemt. (Like greit, variabel kvalitet..) Å glemme hva du har tjent penger på, for å holde flaggskipet flytende, det skjønner jeg ikke noe av..

For Viksund sin del håper jeg at det er noen som likker store søster

Jan Martin

Det er det helt sikkert! Jeg hilste på den kommende eieren av byggenr. 2 nå i helgen. Han gleder seg i alle fall veldig.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

• 1 måned senere...

Jeg var ombord i dag. Mulig jeg ikke er i målgruppen. At det går an å lage en så dårlig båt av et så erfarent båtbyggeri forstår ikke jeg. Hadde den vært lagd i Kina hadde jeg orstått dette, men ikke av et norskt verft. Anbefaler folk å se selv og gjøre seg opp sin egen mening :yesnod:

Ting jeg stusset på:

Dårlig sittekomfort i salong

Snåle vinduer

El tavle plassert åpent i salong

Så mye trapper at det minner om berg og dalbane

Trange midtkabiner, må nesten krabbe inn

Meningsløs sittegruppe med bord bb side på toppen av trappa ,ed dårlig sittekomfort

Badeplatform som ligger i vann, blir nesten våt på beina. Båten virker feilbygd. Tåler neppe jolle på badeplatformen

Fasettslipte speil i kabinene. Hallo, det var moderne i 1979...

Kalesjeløsning/ dollbord der man, om man kommer fra framdekket og skal til badeplatformen, må innom akterdekket. Det har de fleste moderne verft konstruert bort for mange år siden

Jeg skyndte meg ut, fikk nesten hakeslepp jeg :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Slutt å klag, dette er norsk design og kvalitet i ypperste klasse...Dette er det beste norske vestlandsverft kan levere, og det til kun 5 millioner blanke norske kroner..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det var ille å høre. Får håpe dette er mer en konseptbåt og at det endelige produktet blir langt bedre, både løsnings- og kvalitetsmessig enn som beskrevet. Har dessverre ikke vært ombord selv og tatt greiene i øyensyn.

Enig her, veldig synd om viksund begynner å gå ned på kvaliteten. Har skrevet tidligere i denne tråden at jeg håper interiørkvaliteten skyltes å få båten ferdig i tide før sommeren var over.

Kikket også kjapt på denne i dag, men gikk raskt videre.

Virker som noen har bommet grovt i beregningen av oppdrift akter. Slik den lå på messen var vannflaten i flukt med fenderlisten på badeplattformen, og kun ca 10 cm før vannet kom over. Badeplattformen i seg selv er plassert greit i forhold til linjene på båten, det virker bare som den flyter 15 cm for lavt akter.

Her prøver viksund og hevde seg i en klasse hvor de ikke er nærheten av å matche konkurrentene fra UK og Sverige (NW). Flybridgen ga litt "campingstol på taket" følelse i liket med 340 og 360. Alt for grunn FB.

Mvh. SAP

Slutt å klag, dette er norsk design og kvalitet i ypperste klasse...Dette er det beste norske vestlandsverft kan levere, og det til kun 5 millioner blanke norske kroner..

Til den prisen hadde jeg heller kjøpt en båt med mere harmoni og design som hadde en rød tråd! Det finnes mange gode alternativer. her er det lesset på elementer som ikke har noen sammenheng. Jeg er ikke i tvil om at båten har en solid og god konstruksjon.For mange er opplevd kvalitet komfort og desing en viktig post når det gjelder valg av båt. Jeg er veldig enig med sap_2000. Det virker som om Viksund har tatt steget i et segment dem ikke helt hører hjemme.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...