oliss Startet 20.Juli.2012 Del på Facebook Startet 20.Juli.2012 Hei. Har hatt lyst på seilbåt lenge nå, men med null seile erfaring og max 20.000kr og bruke på båt. Er ute etter en båt som er lett å seile, og som jeg kan ta på litt lengre turer. Sett på FINN.NO at det ligger båter ute som er innenfor mitt budskjett, men er disse noe og satse på? Evt. hvilke modeller bør jeg se etter? Takk på forhånd. MVH Oliss Kommentar fra moderator: Endret tittelen fra 'første seilbåt?' Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Det er nok ikke mange "turbåter" i den prisklassen, men mine forslag fra Finn.no er følgende: Maxi 68 (mangler forseil). Marieholm og Skagerak. Mitt personlige valg vil være A55, men det er en noe krevende båt også for de som kan seile, men kan du få noe kvalifisert opplæring ..så. Sitér dette innlegget Link to post
preben Ingebrigtsen Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 A55 er litt skummel for helt nybegynner, men en vedlig fin båt. Hunter, Triss, Albin og Fabola er båter å se etter. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Firlingen til 21k Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Vær litt kritisk til seilutrustningen. Må en kjøpe nye seil kan båtprisen lett dobles. Firlingen sine røde orginalseil er over 30 år!, men firling er en ok nybegynnerbåt. Sitér dette innlegget Link to post
oliss Svart 20.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 (redigert) Takker. Men hvordan er det og kjøpe seilbåt i sverige da? noen som har noen meninger om junker 22? har hørt det er en grei nybegynner båt...? for eks. denne: http://www.blocket.se/stockholm/Junker_22_41499368.htm?ca=9&w=3 Redigert 20.Juli.2012 av oliss (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Jeg tror nok ikke du finner mange båter med nyere seil i denne prisklassen, ellers enig med pettersand. Junker 22 er en grei begynnerbåt. Den seiler ikke spesielt bra(ikke firlingen heller), er veik, men ellers trygg og grei. Langkjøl gir en romslig båt ift. lengden. I denne prisklassen er det utenbordsmotor som gjelder. En evnt. innenbords er enten kaputt eller ett potensielt pengesluk, hvilket ikke er bra om man er på budsjett i utgangspunktet. Fordelen med Firlingen er at den har motorbrønn for påhenger, hvilket jeg synes er smidigere enn de vinglete festene på hekken. Men for all del, det fungerer det også. Sitér dette innlegget Link to post
preben Ingebrigtsen Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Man må betale 25% MVA ved innførsel av bruktbåt fra utlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juli.2012 Del på Facebook Svart 21.Juli.2012 preben Ingebrigtsen skrev On 20.7.2012 at 12.01: Hunter, Triss, Albin og Fabola er båter å se etter. Etter et par års eierskap av en Fabola av nyere dato så vil jeg faktisk ikke anbefale disse da de er for tynne/spinkle i konstruksjonen etter min smak. Alt er knepet inn til beinet hele veien. Skal vel også godt gjøres å finne en slik til 20.000? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
oliss Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 takker for alle svar. titter på en del båter i sverige, så mulig det blir og hente en der... har hørt det kan lønne seg og kjøpe båt om vinteren, med tanke på pris. noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 (redigert) ...tja. Vil vel oftest være noe å hente på høsten, før selger tar opplaget på båten sin. Men om det er noe særlig å vinne i prisklassen du nevner, er jeg mer usikker på. Ville nok heller bare slå til om jeg fant den rette båten!! Skjønner heller ikke at det kan være noe å tjene på å kjøpe båten i Sverge. Bare heft og bryderi, spør du meg.. Redigert 22.Juli.2012 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Fordelen med sverige er heller utvalg i priskategorien enn billigere priser.. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
bare lek(k)er Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Enig m flere her. Glem Sverige i denne kategorien. Husk at d tilkommer hk avg. Transport, og mva på allt sammen. Mao er du fort oppe i langt over 30 båtpenger når du også tar med litt havneavgifter, drivstoff etc. Finn heller en ok båt i Norge. Som båtsalget er omdagen kan du sikkert oxo kikke p båter opp mot 40 lapper klassen istedet for å se p Sverige (litt pruting og "besparelse p å handle i N istedet for S) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36129728 Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
KLB Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Ville også kikket litt opp i pris, og prute litt. Personlig ville jeg kikket på Hallberg Rassy Misil. Har ikke noen personlig erfaring med denne, men har blitt fortalt at det er en kanon begynnerbåt, kvalitetsbygge, med flotte linjer. Sitér dette innlegget Link to post
oliss Svart 23.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2012 denne båten falt godt i smak. litt over budsjettet, men hadde handlet denne hvis jeg hadde hatt muligheten til det! http://www.finn.no/f...nnkode=36129728 Sitér dette innlegget Link to post
oliss Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 noen erfaringer med alo28 70mod? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.