BaylinerKenneth Startet 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2012 Motoren min (VP AQ200D) blir for varm i insugsmanifolden (eller rundt der) sånn at den begynner å bli svart på mitten av innsugsmaifolden vedsidenav forgasseren. Er det at den ikkje tenner akuratt der den skal? Eller kan det være andre grunnet til det? Noen som vett? :confused: Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Tror ikke det er så unormalt at lakken blir litt brun akkurat rundt der,har hatt 2 sånne motorer og de var akkurat likedan..Men for å være på den sikre siden så kan du kjenne litt rundt på motoren,er risere lunka,ved driftsvarm motor?..skal være sånn ca likt på begge sider,...temperatur normal?.svidd lukt skal det heller ikke være..er motoren like "sprek"en jevn fin gange uten vibresjoner(som bare en fin v8 har)..hvis ja...så er nok alle sylynderene med...Men ta dette som ett godt råd,ikke en fasit på dine problemer.. Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Hvis du ser nederst på side 4 i tråden min som er link til på innlegget mitt her, så får du svar på hvorfor det er sånn.. ;) Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
BaylinerKenneth Svart 5.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Fikk båten på sjøen igjen i dag å jeg fikk akuratt samme problemet, innsuget ble svid på begge sider av forgasseren... Er dette normalt, eller er det en tenning innstilings sak??? Jeg har også nettopp byttet ut fordelerer med en ny elektronisk fordeler + nye tennplugkabler. En annen ting er at motoren ikke når mer en 3500rpm på full gass, har det også kansje noe med det svide rundt forgasseren å gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Det skal være sånn! Det er laget så for chokeautomatikken sin del. Slik går det når man lakker steder man ikkje skal ;) Dette med turtallet må du nesten utdype Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Vel, det har ingenting med automatchoken å gjøre, den har elektrisk oppvarming. Derimot går det en eksoskanal gjennom midten av innsuget for å varme opp innsugsluften. Dette for å unngå kondensering av bensin på kalde flater i innsuget. Denne kanalen blir gjerne blokkert på båtmotorer da det blir fort varmt nok uansett og på bilmotorer skal det være strupebrikker i innsugspakningene. Nyere topplokk har ikke denne kanalen engang så da går det ingen eksos gjennom her. At motoren er slapp kan skyldes mange ting, men 3500 var vel lavt. Da mangler det mye. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 det varierer om varmen utnyttes eller ikkje. Ja det jo sjølvsagt en eksoskanal som ligger under de knottene. Burde vel kansje føyd til det denne gangen også. Og angående det turtallet må du nesten svare på om dette kom etter bytte av tenningssystem elr har vær sånn hele tiden. Jasså så du har sjøsatt allerede du, vel her litt lenger nord så har vi nå minst 30 cm nysnø og alt kom idag.. først nå klokken tre har eg meir enn 50 meter sikt ut stuevinduet Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Er du sikker på at pluggkablene står på rett sylinder? Har du stilt inn tenningen med tenningslampe (stroboskop)? Blir tenningen for sen, blir motoren lat. Blir den for tidlig blir det alt mulig rart, spytting i forgasseren, hørbar fusking, overoppheting, tenningsbank.. Hvis du bare stiller inn ved hjelp av øret, kan det lett bli litt sen tenning. Best med tenningslampe, og servicemanual. Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Turtallet har vert sånn hele tiden og jeg er 100% sikker på at pluggkablene står rett. Det stemmer med 8 grader fortenning? Eller er det rett og slett at proppelen er for stor for motoren, det er en 15,3x21 proppel. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 stor båt? vanskelig å se på bildet med 21 hørtes i meste laget ut. Min er to tonn og eg har 15*19 Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 22 foter, ca 1,5 tonn Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 fart? du må nesten spille på lag her ;) Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 ca 36 knop, 200HK med 280 drev. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 stemmer ikkje. sjekk turtelleren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.