Jump to content

Mercruiser 3.7l 170hk, ulyd fra impeller, varmgang på alle turtall

Higgen

Recommended Posts

Kjøleproblem med Mercruiser 3,7l 170hk. Jeg får varmgang på alle turtall. Sjekket impeller i kveld ved å koble fra slangen inn til varmeveksler og sjøvann spruter inn - ergo er den friskmeldt.

Ved litt økt turtall blir alle slanger inn mot varmeveksler harde, men slangen som går fra varmeveksler og inn i påfyllingstanken for kjølevæske forblir myk. Jeg vet ikke om dette er unormalt, men det er min observasjon. Kanskje et problem med sirkulasjonen av kjølevæske!?

En annen merknad er at jeg har lagt merke til en svak ulyd fra pumpehuset/ferskvannsimpelleren i front av motoren. Typisk aluminiums skrapelyd.

Kan noen hjelpe meg med tips som fører til noen turer på sjøen før sommeren er over setter jeg stor pris på det! :-)

Sikker på att sjømann spruter ut.. Og koble av en slange å forsikre deg om att ferskvanns pumpa sirkulerer vanne i blokka, ta ut termostat og prøv uten... Enkel sak dette bare utelukke en ting av gangen.. Er nokk ett sirkulasjons problem....

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Takk for svar. Jeg har lokalisert feilen. Skrapelyd kom av at aluminiumsimpelleren var løsnet fra kam'en og lå relativt løst inni der. Impelleren er ødelagt - gjengene er borte, så jeg må nok bytte den.

Hva kan ha forårsaket at den har løsnet??

Kan det være en ide å bore et hull og sette en plint gjennom for å låse den fast til kam'en?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...