Jump to content

Sprekk i støpt ferskvannskjølingen i volvo penta. Ny motor, eller?

Burpen

Recommended Posts

Hei.

Jeg er ny her på forumet. Jeg kan få Hanto 22 fot av pappa. Da må jeg eventuelt pusse den opp litt (ny prosjekt-tråd hvis det blir aktuelt)

De siste gangen vi har brukt båten, har motoren stoppet. Etter å ha sett litt på det, fant jeg ut at det var sprekk i kjølingen på motoren, slik at den har gått varm og stoppet. Termostaten virker ikke, så vi har ikke sett at den har gått varm.

Går det ann å fikse dette på noen måte? Jeg kan ikke sveise, men uansett har jeg også skjønt at det ikke er greit å sveise i støpt materiale, eller?

Jeg har veldig lite peiling på slike ting, men har lyst til å lære meg.

Kan det være mange følgefeil fordi vi har kjørt motoren varm flere ganger?

På forhånd takk!

Hva er sprukket, og hvor? Støpejern kan sveises det, men er det for eksemplel eksosbendet det er snakk om så kan det nok være like lurt å bytte det ut om det er fullpakket med rust. Ta noen bilder og legg dem ut her, så er det lettere å gi et godt svar på løsning på problemet...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...