Jump to content

Ladetrykk på VP D3 190?

Ingvarjg

Recommended Posts

Hei,

jeg har kjøpt en båt som har en Volvo Penta D3-190, årsmodell 2007. Båten mangler 4 knop på oppgitt topphastighet. Bunn og propeller er rene og pene. Luftfilteret ser bra ut, kommer til å bytte dieselfiltre og se om det hjelper, men mistenker at det er noe annet. Forrige eier oppnådde full hastighet i fjor før båten ble tatt opp. I år har den ikke vært stort på vannet før jeg fikk den for et par uker siden, da den har vært inne på verksted for rengjøring av VNT-bladene i turboladeren. Jeg lurer på om turboen nå rett og slett lader for mye. Får ingen alarmer på den, men aner ikke hvordan vilkårene for feil er satt opp i systemet. Jeg leser av 1,3 bar ladetrykk ved 3000 rpm propellbelastning. Jeg synes også det høres ut som om den surger ved transient mellom 1500 og 2000 rpm en plass. Noen som har lik motor og vet hva den skal ligge på?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...