kvimms Startet 23.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2012 Har en 2008 mod mercruiser 4.2L 320 HK som av og til slakker seg ned til 3000 o/min uten forvarsel. Må dra gassen av og så er det bare å gi gass igjen! har også prøvd å gi mere gass, men da står den på 3000 o/min Marsjer på rundt 3300 o/min. Som regel så skjer dette ca 15 min etter oppstart av kladt motor og på en tur på 1.5 timer så kan dette skje ca 3 ganger. Syns også den er tung å få opp i plan, men dette er bare av og til. Motoren er utstyrt med smartcraft instrument, og check engine lyser når jeg starter motor, men kommer av og til bort etter oppstart. Får ikke opp noe mere en check engine på instrumentet, og når jeg prøver å bla på smartcraft instrumentet, så lyser det AL i høyre hjørne. Har tatt kontakt med merkeverksted, men der viste dem selvf fint lite, og hadde selvf ikke tid til å se på dette for i slutten av august!!! Er det noen som kan ha neon ide hva som kan være galt?! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 (redigert) her er det nok bare å koble til data på motoren å lese ut feilkodene som kommer opp. Et autorisert verksted bør nå som minimum vite hva feilkoder på displayet betyr, eller i det minste bla det opp i en manual! Redigert 23.Juli.2012 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
adeneo Svart 23.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 AL er forkortelse for "ALarm", så det er ingen feilkode i seg selv, men det skal nå komme et ikon i tillegg, og dersom man trykker + skal det komme en tekst som beskriver problemet. At motoren drar ned gassen er fordi det helt klart er noe galt med motoren slik at den går i "safe mode" for å beskytte seg selv. Gjør som -morten- sier, og få noen til å se på dette som har et scantool og kan lese av feilkodene. Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 23.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 Var ikke vits i å koble til for å lese feilkode mente han på verkstedet! Var det feilkode kom det opp i instrumentet mente han! når jeg trykker på + knappen kommer det bare opp noe om at troll ikke er tilgjengelig på motoren... Får vel bare vente til slutten av august for å få dem til å se på feilen!! Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 23.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 men at det skal vær så vanskelig å få noen til å sette på diagnoseverktøy har jeg ikke drømt om!!! alle er underbemannet pga ferie osv!! hva om jeg har vært på tur og motoren stopper da?? Ligget til slutten av aug for å få hjelp!!! Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 ble det noen løsning på denne? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
-morten- Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Hvordan kan man si at det ikke er noe vits i å sette på diagnose verktøy! der kan dem jo lese av mønstret for motoren å se hele sammenhengen, samt lese av når feilkodene oppstår! Han som tok service på min påhenger skrev ut nøyaktig hvor mange timer den hadde gått på de forskjellige turtallene! Dette tror jeg er ganske enkelt på de fleste moderne motorer! Han på verkstedet hadde vel ikke tid, derfor det svaret! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jkn Svart 14.September.2012 Link til dette innlegget Svart 14.September.2012 Kan være så enkelt som trimgiveren som er defekt. Dersom ECM tror denne er for langt oppe, begrenser den turtallet. Denne må kalibreres med PC og har ingenting med kalibreringen av trimklokken å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
popey Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Eg har hatt same problemet.sjekk throttle position sensor.Det er eit potiensometer som for teller emc altså hjerna kormykje gass pådrag du har. dette potensiometeret kan jukse Sitér dette innlegget John Valsvik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.