Jump to content

Septik kapasitet 80 liter, hvor lenge holder det?

Kaptein Rolf

Recommended Posts

At elektriske toaletter bruker mye mer vann en pumpe toaletter, er jeg ikke enig i. De har kvern og er etter min mening mer effektive. Og for å si det litt direkte, med mye hard bæsj og mye papir kunne jeg stå og pumpe i en evighet med manuelt toalett. Med elektrisk toalett sier det wrooooom, og alt er borte på et øyeblikk med mye mindre forbruk av vann!

Lars H.

selvutnevnt drittunge

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vel, sjøvann er nok mest vanlig, men det er da de som bruker ferskvann for å unngå oppbygging av urinstein i systemet.

Du sier: Ser det er to stk utløp fra septiken. En til midt under båten (tømming) og en til på andre siden midt under båten (vanninntak?) Den du sier går til den andre siden er nok inntak av sjøvann som du antyder, men den går neppe til septiktanken, men til toalettet?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har selv inntak til toalettet fra sjøen, men har faktisk tenkt på muligheten til å bruke fersvann. Jeg har 40- 50 liter septiktank og 140 liter vanntank i min Saga27, men selv etter en langhelg ser jeg at jeg egentlig har nok ferskvann igjen til at jeg kunne brukt det for å skylle ned i dassen. Og i ferien ligger vi stort sett i gjestehavner med stadig tilgang til å fylle opp vanntanken. Men foreløpig har det blitt med tanken. Dette må jo gjøres på en ordentlig måte slik at en ikke kan få noe tilbakeslag fra dassen til drikkevannet.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...