Sigg67 Startet 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2012 Hei! Gått til innkjøp av en slitt men god Draco 1700, med en volvo AQ 130... Denne driver jeg nå og demonterer for å bygge opp fra grunnen av med nye slitedeler... Motoren er ikke varmkjørt... fungerte godt før............ lekk kjølvannsslange og "blupp"...båten under vann... Plukket opp på dag to.... Motoren ut av båten. Det var da jeg kjøpte den for eier "gadd" ikke å skru på den..... De doble Strømberg forgasserene er/var modne for utskifting...så de går i søppelsjakta...eller lagres i min garasje.. under Div. tenkt å skaffe weber 32/36 DGV gassere..... Har demontert det meste nå, men tatt en ferietur.... får så og gå til med prosjektet igjen..... Har et 100 drev som visstnokk fungerer .. tro det eller ei... Så jeg har tenkt å sette båten i stand nesten som den var, bortsett fra gasserne.... Men trenger litt tips og råd.....etter hvert... Hvor får jeg best/rimligst deler til motoren... da mener jeg ikke høggern... xxxx xxx xxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxx Kommentar fra moderator: Annonse-innhold fjernet, sjekk pnkt. 3 i reglene. Er svært taknemlig for tips og råd! Kaptein Sigg Sitér dette innlegget Link to post
Sigg67 Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Sigg67 skrev On 24.7.2012 at 22.54: Hei! Gått til innkjøp av en slitt men god Draco 1700, med en volvo AQ 130... Denne driver jeg nå og demonterer for å bygge opp fra grunnen av med nye slitedeler... Motoren er ikke varmkjørt... fungerte godt før............ lekk kjølvannsslange og "blupp"...båten under vann... Plukket opp på dag to.... Motoren ut av båten. Det var da jeg kjøpte den for eier "gadd" ikke å skru på den..... De doble Strømberg forgasserene er/var modne for utskifting...så de går i søppelsjakta...eller lagres i min garasje.. under Div. tenkt å skaffe weber 32/36 DGV gassere..... Har demontert det meste nå, men tatt en ferietur.... får så og gå til med prosjektet igjen..... Har et 100 drev som visstnokk fungerer .. tro det eller ei... Så jeg har tenkt å sette båten i stand nesten som den var, bortsett fra gasserne.... Men trenger litt tips og råd.....etter hvert... Hvor får jeg best/rimligst deler til motoren... da mener jeg ikke høggern... xxxx xxx xxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxx Kommentar fra moderator: Annonse-innhold fjernet, sjekk pnkt. 3 i reglene. Er svært taknemlig for tips og råd! Kaptein Sigg Sitér dette innlegget Link to post
Sigg67 Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Går litt fort i svingene...... Sitér dette innlegget Link to post
Sigg67 Svart 29.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Noen som har erfarin med Weber 32/36 DGV gasser til b20 motor ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.