Jump to content

Har noen erfaring med Garmin sine kombiplotter?

Nils1

Recommended Posts

Har 521S, og godt fornøyd. Båten gjør 30+ knop. Oppdatering og zoom er rask nok. Presisjonen er også bra. Ved fiske kjører jeg split navigasjonskart/ekkolodd. På tur, kun navigasjonskart. I ukjent og "grumsete" farvann holder jeg uansett alltid moderat/lav fart og følger ekstra godt med - kan aldri stole 100% på elektroniske duppeditter...

Guiding fungerer bra. Må bare huske å definere riktig i plotteren dybde/høyde på båten (kjipt å måtte kjøre rundt Tjøme når båten går lett under brua i Vrengensundet, for å komme inn i Vest-fjorden om du har handlet på Kjøpmannskjær... :) Legg også inn min dybde og avstand fra land du føler deg komfertabel med, så fungerer guidingen optimalt.

Dette er eneste kartplotter jeg har hatt, så har lite å sammenlikne med, men tok ikke mange minuttene å sette seg inn i menyene (bruksanvisning følger jo med... men det er kanskje ikke sånt vi leser før vi MÅ?)

Redigert av BAM67 (see edit history)
  • 2 uker senere...

Hei Nils1

Da har du gjort det rette valget. Jeg hadde en 06 mod 525 s i mon forige båt, med G2-Vision kart den var jeg den gang fornøyd med. ( båt 7 kn fart).

I båten jeg har nå ( 30 kn fart) er det en 08 mod 526 s med G2-Vision. Og her er det mye forskjell mtp hastighet på zoom funksjonen, er veldig godt fornøyd, så det blir nok du også.

Og som i kjent Garmin stil, en meny med lavt brukergrense snitt.

lars s

Da er 526 s montert og prøvd litt ut.

Generelt inntrykk etter 3 dager : meget bra

Skjerm : svært skarp - klar - høy oppløsning og god i sollys. Helt grei størrelse. Måtte vært mye større om det skulle hjulpet - og det koster skjorta

Meny oppsett er veldig oversiktlig

Ekkolodd virker ok- fiskekart var veldig bra

Funksjonen 3D fisheye var litt mer blandet - skjønte ikke helt hva jeg så alltid.

Autoguiding helt super - untatt i de tilfelle den ikke ville lage rute - " kan ikke lage tute til dette punktet" - kanskje meg som gjør noe feil.

Kartet var godt detaljert - og en fin funksjon med farge koder for grunnt vann og farlige områder.

Sålangt fornøyd :-)

Takk for gode råd og nyttig info i forkant.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...