BAM67 Svart 4.August.2012 Link til dette innlegget Svart 4.August.2012 (redigert) Har 521S, og godt fornøyd. Båten gjør 30+ knop. Oppdatering og zoom er rask nok. Presisjonen er også bra. Ved fiske kjører jeg split navigasjonskart/ekkolodd. På tur, kun navigasjonskart. I ukjent og "grumsete" farvann holder jeg uansett alltid moderat/lav fart og følger ekstra godt med - kan aldri stole 100% på elektroniske duppeditter... Guiding fungerer bra. Må bare huske å definere riktig i plotteren dybde/høyde på båten (kjipt å måtte kjøre rundt Tjøme når båten går lett under brua i Vrengensundet, for å komme inn i Vest-fjorden om du har handlet på Kjøpmannskjær... :) Legg også inn min dybde og avstand fra land du føler deg komfertabel med, så fungerer guidingen optimalt. Dette er eneste kartplotter jeg har hatt, så har lite å sammenlikne med, men tok ikke mange minuttene å sette seg inn i menyene (bruksanvisning følger jo med... men det er kanskje ikke sånt vi leser før vi MÅ?) Redigert 4.August.2012 av BAM67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Da er 526s og G2 Vision innkjøpt :-) Blir montering i helgen - spennende. Kjøpte hos Maritim ( i butikk ) de hadde oppsett med test av alle utgavene med kartbrikke i. Greit å få se det live før man handler. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 14.August.2012 Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Hei Nils1 Da har du gjort det rette valget. Jeg hadde en 06 mod 525 s i mon forige båt, med G2-Vision kart den var jeg den gang fornøyd med. ( båt 7 kn fart). I båten jeg har nå ( 30 kn fart) er det en 08 mod 526 s med G2-Vision. Og her er det mye forskjell mtp hastighet på zoom funksjonen, er veldig godt fornøyd, så det blir nok du også. Og som i kjent Garmin stil, en meny med lavt brukergrense snitt. lars s Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 14.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2012 Ja ser frem til å utforske produktet :-) Spent på "visjon " funksjonene - fisker en del :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 20.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2012 Da er 526 s montert og prøvd litt ut. Generelt inntrykk etter 3 dager : meget bra Skjerm : svært skarp - klar - høy oppløsning og god i sollys. Helt grei størrelse. Måtte vært mye større om det skulle hjulpet - og det koster skjorta Meny oppsett er veldig oversiktlig Ekkolodd virker ok- fiskekart var veldig bra Funksjonen 3D fisheye var litt mer blandet - skjønte ikke helt hva jeg så alltid. Autoguiding helt super - untatt i de tilfelle den ikke ville lage rute - " kan ikke lage tute til dette punktet" - kanskje meg som gjør noe feil. Kartet var godt detaljert - og en fin funksjon med farge koder for grunnt vann og farlige områder. Sålangt fornøyd :-) Takk for gode råd og nyttig info i forkant. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.