Jump to content

Påhenger som ikke går på sakte...


Sebaldus

Recommended Posts

Har liggende en 7.5hk Honda 4 takter fra tidelig 80 tall som jeg har arvet. Denne er riktignok gammel men ser veldig fin ut "under lokket" så jeg vil gjerne prøve å få skikk på den.

 

Den starter som et skudd og går bra så lenge man ikke prøver å kjøre på sakte eller tomgang.

 

Etter hva jeg har forstått er dette en vanlig feil med denne motoren. En lokal ekspert snakket noe om en slags "blombe" som kanskje kunne fjernes og løse problemet.

 

Noen som har noen tips av folket her?

 

(hvis noen trenger en slik motor er jeg forsåvidt åpen for bud, men siden den virker greit vil jeg helst ikke "gi den vekk")

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en slik motor tidlig på 70-tallet. Førsteklasses motor som fungerte helt utmerket helt til den plutslig ble veldig vanskelig. Inge feil var mulig å påvise. Ved ren tilfeldighet ble det demontert et eller annet som jeg ikke lenger husker hva var, men det hadde nok et eller annet med innsugning og eksos å gjøre da det viste seg at der kom eksos inn i innsuget under gange.

Dette var forårsaket av tæring i godset. Etter utskifting eller rep. fungerte motoren som den skulle.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Hadde en Suzuki 4HK som hadde samme problem. Feilen var tett "tomgangs" kanal i forgasseren.

Jeg klarte ikke å få åpning i kanalen ved rensing av forgasseren, men ved å sage et spor i "stammen" i flotørhuset og inn til kanalen så fungerte det.

Motoren var i tillegg veldig ømfintlig når jeg skulle justere luftblandingen., slik at den stoppet etter litt kjøring hvis den var justert feil.

 

 

/Per

/per

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...