Jump to content

Motoren stopper når turtallet øker!


McFog

Recommended Posts

Har en 8 sylindret GM peninsular. For en stund siden oppstod en feil: Økte jeg gassen tilstrekkelig falt pluttsenlig turtallet. Etter en stund stoppet båten. Startet lett på ny. Mistenkte drivstoffsystemet. Fant masse dieseldyr og en del vann på tanken og i ett av filtrene. Har skiftet alle filtre og renset tanket helt. Etter prøvekjøring i dag oppstår etter en stund samme feilen! Kommer aldri opp i turall over 2000. Kjører jeg båten på tomgang kan jeg lett øke turtallet til ”gamle høyder” men det kommer en masse blå hvit røyk. Det gjør det ikke under kjøring med belastning. Har jobbet med dette i 3 dager nå. Noen som har ett tips?

 

John Arntsen

Link to post
Share on other sites

Ta av alle slangene og blås dem rene med trykkluft. Lpn deg en liten kompressor til å hjelpe deg med.

Vi har en kompressor på båtforeningen. Skal låne den.. Hørte også noe om et stoff til å helle på tanken med henblikk på tette dyser.. Har ikke noe erfaring med dette, men vert et forsøk? Takk for tips !
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...