Jump to content

Billig og bra turteller?

jensemann2

Recommended Posts

Noen som vet av en billig og bra turteller? 3-400,-? ser at biltema har en, men den går til 6000 rpm, og min dieselmotor går vel ikke særlig over 3000, så skalaen blir litt liten.

(Har W-uttak)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har kjøpt en slik fra Biltema. Greit nok at den går til 6000rpm og jeg trenger bare 2200, men den er gradert med streker for hver 200rpm og det er godt nok for meg. Alle andre alternativer jeg har sette er betydelig dyrere. Til sammenligning: Speedometeret mitt i bilen går til 240 km/t, og jeg bruker ikke hele skalaen der heller. Men det er nøyaktig nok i mitt område for det.. :wink:

Hulda: Den turtelleren det er snakk om her er diesel modellen, beregnet for "W" uttak. De har begge sorter.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Bakken motor har en som går til 4000rpm til kr.550.- (Faria). Det må vel være en grei sak..?

Hvor er det man setter giver for diesel-turteller egentlig, skulle vært moro å vite. Optisk giver på svinghjul...??

Enten en magnetisk giver på svinghjul eller fra "W" uttak på dynamo. Det siste er vel mest vanlig på nyere motorer.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...