jensemann2 Startet 3.Februar.2005 Del på Facebook Startet 3.Februar.2005 Noen som vet av en billig og bra turteller? 3-400,-? ser at biltema har en, men den går til 6000 rpm, og min dieselmotor går vel ikke særlig over 3000, så skalaen blir litt liten. (Har W-uttak) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Og Biltema's turteller går vel på tenninga, funker ikke på dieselmotor. Du kan sjekke Faria hos Seatronic, du finner dem på Internett. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Noen som vet av en billig og bra turteller? 3-400,-? ser at biltema har en, men den går til 6000 rpm, og min dieselmotor går vel ikke særlig over 3000, så skalaen blir litt liten. (Har W-uttak) <{POST_SNAPBACK}> www.maritim.no wema har greie instrumenter, ellers er vel faria ganske ok. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Søk litt på TinyTach her på forumet. Er billig hvis du bestiller den fra USA og finnes i en versjon for dieselmotor. Kan fåes i ett med timeteller. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Var jo en eller flere turtellere tils her på forumet igår ellerno .ta en titt under salg her du så ..... TineII Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
OT-flyktning Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Søk litt på TinyTach her på forumet. Er billig hvis du bestiller den fra USA og finnes i en versjon for dieselmotor. Kan fåes i ett med timeteller. <{POST_SNAPBACK}> Ellers kan du gå til emneoversikten og finne alt om turtellere her. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Noen som vet av en billig og bra turteller? 3-400,-? ser at biltema har en, men den går til 6000 rpm, og min dieselmotor går vel ikke særlig over 3000, så skalaen blir litt liten. (Har W-uttak) <{POST_SNAPBACK}> Jeg har kjøpt en slik fra Biltema. Greit nok at den går til 6000rpm og jeg trenger bare 2200, men den er gradert med streker for hver 200rpm og det er godt nok for meg. Alle andre alternativer jeg har sette er betydelig dyrere. Til sammenligning: Speedometeret mitt i bilen går til 240 km/t, og jeg bruker ikke hele skalaen der heller. Men det er nøyaktig nok i mitt område for det.. Hulda: Den turtelleren det er snakk om her er diesel modellen, beregnet for "W" uttak. De har begge sorter. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Til sammenligning: Speedometeret mitt i bilen går til 240 km/t, og jeg bruker ikke hele skalaen der heller. Bleiking. Hulda: Den turtelleren det er snakk om her er diesel modellen, beregnet for "W" uttak. De har begge sorter. :Den var jeg ikke klar over... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Til sammenligning: Speedometeret mitt i bilen går til 240 km/t, og jeg bruker ikke hele skalaen der heller. Bleiking. <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Brutus Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Bakken motor har en som går til 4000rpm til kr.550.- (Faria). Det må vel være en grei sak..? Hvor er det man setter giver for diesel-turteller egentlig, skulle vært moro å vite. Optisk giver på svinghjul...?? Bakken motor Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Bakken motor har en som går til 4000rpm til kr.550.- (Faria). Det må vel være en grei sak..? Hvor er det man setter giver for diesel-turteller egentlig, skulle vært moro å vite. Optisk giver på svinghjul...?? Enten en magnetisk giver på svinghjul eller fra "W" uttak på dynamo. Det siste er vel mest vanlig på nyere motorer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.