Sølvsjø Startet 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2012 Skal bestille førstegangsservice(20 timer) på min Yamaha F40. Yamaha-mekaniker seier at ventilklaring må sjekkes. I brukarmanualen står det at dette ikkje trengs før ved 500 timer... Kven har rett? Sitér dette innlegget Link to post
Lensepumpe Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Ifølge denne håndboken til F40 (2006 mod. og senere) skal ventilklaring sjekkes ved førstegangservice (10 timer). Dette var også spesifisert for min Suzuki DF70 som jeg kjøpte brukt.Selv om førstegangsservice var tatt, var boltene til ventildekselet urørt. Da jeg selv sjekket ventilkaringen etter 50 timer, var det bare en av ventilklaringene som var innenfor spesifikasjonene, de andre var for litt for store. Det er nok klokt å sjekke ventilkaringen ved førstegangsservice når delene har fått slitt seg til. Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Takker for svar. Då er det rett og slett ein grov skrivefeil i den norske manualen min. Får sende ein mail til Yamaha Norge om dette. Pronto! Sjekk av ventilklaring coming up Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.