Karavoli Startet 3.Februar.2005 Del på Facebook Startet 3.Februar.2005 (redigert) Jeg har pusset og ordnet kalesjen på min solabåt. Det som er litt teit med min kalesje er at det bare er "vindu" bak på kalesjen. Jeg lurer på om noen vet av hvor jeg kan få kjøpt plaststoff som brukes til kalesjer? Redigert 3.Februar.2005 av måsinj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Rønsdal på Vakås i Asker Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Karavoli Svart 7.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Web adresse? Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Watski har også vindustoff som metervare www.watski.no Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Denne svenske nettbutikken er også et alternativ på både kalesjestoff og vinduer: http://www.seaside.nu/sea15.htm Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
MT. Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Mykt plastglass. Glassklar, myk og seig vinyl for vinduer i telt, kalesjer, seil m. m. Kan syes eller sveises. Størr 1270 x 660 mm. Tykkelse 0,5 mm Clas Ohlson, art.nr: 34-4301. Kr 198,- Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Erik Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Hmm. Har oppdaget ett par sprekker i vinduet bak på kalesjen som lekker litt. Er det noen som har erfaring med å bare lime på ett passende stykke over sprekken, eller bør hele vinduet skiftes? Hvilket slags lim kunne vært lurt å bruke til en slik jobb? Bør jo være klar, samt tåle både fukt, sollys, og frost. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
citroen Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Jeg brukte kontaktfilm (?) gjenomsiktig på rull. Klipte til i den størelsen jeg trengte. Vasket først med isopropanol. Den er så myk at det ikke er problemer hvis du f.eks ruller opp vinduet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Er det noen som har erfaring med å bare lime på ett passende stykke over sprekken, eller bør hele vinduet skiftes? Det har vel egentlig lite for seg å lappe på dette, grunnen til at det sprekker er som regel at plasten har blitt stiv og sprø. Om du limer denne sprekken så sprekker det snart et annet sted, og slik fortsetter det. Få heller satt inn et nytt, det koster ikke mange hundrelappene. Jeg har fått skiftet alle mine tre vinduer, ett hvert år de siste tre årene. har vel betalt et par hundre i materialer og et par hundre i arbeid hver gang. Litt usikker på prisen, da det også har vært utført annet arbeid på kalesjen samtidig (glidelåser, sømmer m.m.). En stor fordel med nytt vindu: Det er mye lettere å se ut gjennom, samt at det blir lysere i båten. Gamle tørre vinduer blir matte og lett brunaktige, og sikten gjennom dem blir dårligere. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jan E. Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 (redigert) Tenkt å prøve og sy kalesje. Men ser det er ganske stor forskjell på vinduer. Noen (også det i min båt fra Sunbrella) har veldig tykke vinduer en må rulle sammen, og kan ikke brettes. De er uten rynker/krøller på. Og veldig gode å se igjennom. Ulempen er kanskje at de fort kan sprekke om en prøver å brette de, spesielt i kaldt vær. Og noen har veldig tynne stoffer som er rynkete, og ser ut til å fort kunne få brettekanter. Vil tro de tåler en del mindre også før en får rifter etc. Er det forskjellige materiale disse er laget av, eller kun tykkelsen? Hvordan kan en se hva en får når en bestiller på nettet? Hvilken erfaringer har folk på hva som er best? Vil tro prisen er ganske forskjellig? Redigert 1.Februar.2013 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Vidar B Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Sprekker i plastvinduer kan enkelt teipes med UV stabil tape. Kjøp den som brukes til å teipe diffusjonstett plast i bygninger. Har selv brukt dette i flere år. Fungerer helt perfekt. Selv BILTEMA 86-8654 er brukbar. Avfett og teip på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 Rønsdal på Vakås i Asker Hei Rem Disse er vel lagt ned og konk ettersom jeg har hørt. Må dra til Doxa Interiør Ramstadsletta 18, 1363 Høvik Telefonnummer 416 04 603 mailto:doxa-interior@doxa-interior.no Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Jan E. Svart 1.Februar.2013 Del på Facebook Svart 1.Februar.2013 (redigert) Det er nok ikke usannsynlig, da dette er en litt gammel tråd. Vekket denne til live igjen med mitt spørsmål for å prøve å holde samme ting innenfor samme tråd for lettere å ha oversikten for senere søkinger. Edit: Men er jo også kjekt med oppdatert info Redigert 1.Februar.2013 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
BOBO II Svart 2.Februar.2013 Del på Facebook Svart 2.Februar.2013 He he.. Alders relatert dette med og ikke sjekke opp hvor gammel tråden var :-) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Tombåt Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Har handlet hos Seaside flere ganger, godt utvalg og god service. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Jeg har brukt Mylartape, ref link, til å reparere to rifter i kalsesjevindu, etter ublidt møte med splint på akterstagstrammer. Vinduene er ellers så fine at det ville være drøyt å bytte dem. Å ha en rull med dette er kjekt for ordne rifter på stedet. Det er jo ikke alltid det passer å levere inn kalesje/ sprayhood til seilmaker. Ellers er jo vaselinolje et utmerket produkt til å både rense og feite opp gamle kalesjevindu. Husk å bruke fille som ikke har "pussende" egenskaper, som microfiber.. Pollerduk er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.