Ingeborgimevind Startet 27.Juli.2012 Del på Facebook Startet 27.Juli.2012 På langtur ønsker man å seile komfortabelt og trygt, ofte er mannskapet sammensatt og med ulik erfaring. Jeg har begynt å undersøke alternative unnavindseil, og Parasailor virker jo som et veldig spennende konsept. Men prisen er høy... Jeg ser at det er andre søm ønsker seg det, men er det noen med konkrete, praktiske erfaringer her inne? Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Kristian_H Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Hvorfor ikke ha en helt vanlig spinnaker? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Parasailor har begnt å få et veletablert rykte i ARC kretser. Den er enklere å kjøre enn spinnaker Jeg tenker mer på gennaker på rulle som alternativ i lettvind. Blåser det mer blir det nok stanard oppsettet med to spridde genoaer. Ruller det mye sprir man en genoa og skjøter den innre teit som støtteseil. Det reduserer visstnok rullinga Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Desember.2018 Del på Facebook Svart 27.Desember.2018 Er det noen her som har egen erfaring med parasailor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.