boati Startet 27.Juli.2012 Del på Facebook Startet 27.Juli.2012 Må jeg ha enveisventil i mellom toalett sjøvann inn og spylepumpen jeg skal hente vann ifra? Tenker om det vil gurgle i dass uten? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 på slangen mellom skroggjennomføringen sjøvann inn og toalettets pumpe skal / kan du montere en svanhals med lufteventil godt over vannlinjen for å unngå hevert. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 (redigert) Hei, takker for tips men har ikke plass til svanehals, men klarer kanskje å få plass til en enveisventil? Men er det nødvendig? Jeg skal imellom den hvite/blå stripe med en Y eller T. Redigert 27.Juli.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Kom jo på nå at jeg forklarte litt dårlig, jeg har planer om å hente vann til Johnson dekkspylepumpe og vil benytte samme sjøvann inn slange, som toalettet. :) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Da må vel ha to "none return valves" hvis ikke så risikerer du å "suge" fra dassen når du skal spyle dekket.... Jeg hadde vel heller valgt en treveis ventil og skiftet over de gangene jeg skulle bruke dekkspylingen, om du har tilgang til en ventil på sugesiden... Men dette kommer an trykket, dassen og dekkspylepumpen suger fra der det er minst motstand Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lars H. Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Kan ikke forstå at dette er noe problem? Da jeg monterte en pumpe for spyling av dekk satte jeg bare på et T-stykke rett ved sjøvannsinntaket for vannet til dassen. Det fungerte utmerket både for dassen og spylepumpen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boati Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Da må vel ha to "none return valves" hvis ikke så risikerer du å "suge" fra dassen når du skal spyle dekket.... Jeg hadde vel heller valgt en treveis ventil og skiftet over de gangene jeg skulle bruke dekkspylingen, om du har tilgang til en ventil på sugesiden... Men dette kommer an trykket, dassen og dekkspylepumpen suger fra der det er minst motstand Ja det trodde jeg også at jeg ville suge ifra dass, men kanskje det er en enveis allerede i dass? jeg har standard manuellt jabsco dass. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Kan ikke forstå at dette er noe problem? Da jeg monterte en pumpe for spyling av dekk satte jeg bare på et T-stykke rett ved sjøvannsinntaket for vannet til dassen. Det fungerte utmerket både for dassen og spylepumpen. Høres bra ut, da prøver jeg uten ventil først. kan alltids ettermontere enveisventilen. Men syter litt med å montere en enveisventil også pga det var skikkelig kina kvalitet på de. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Kan jo utvide med ein slik en om dette ikke funker: http://www.ebay.com/itm/3-4-12V-Volt-DC-Electric-Solenoid-Valve-Air-Water-Gas-/360347382695?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53e660b3a7 2stk, Den ene kobles inn mellom dass og T-rør, den vil åpnes når toalett lyset går på f.eks. Den andre mellom T-rør og pumpen, denne stenges når toalett lyset skrus på :p Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Eg har denne løysinga der eg deler sjøvannsinntak mellom spylepumpe og toalett. Eg monterte tilbakeslagsventil på toalettet, fungerer fint, men er ikke sikker på at det var nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.