enter4u Startet 27.Juli.2012 Del på Facebook Startet 27.Juli.2012 For 4 uker siden ringte jeg et firma i Oslo for å høre om de kunne se på påhengeren min siden den gikk dårlig. Det var mandag 2.juli. Ja det kunne de, og jeg fikk bekreftet at den skulle de få ferdig førstkommende torsdag da jeg skulle på jolletur i Dalslandskanalen med mange andre venner kommende helg. Leverte den inn og påpekte at jeg hadde mistanke om tenningsfeil/coilfeil e.l. Torsdag kom og jeg ringte. "Nei vi har ikke hatt tid", sa dem. Og "Vi har jo ikke lovt den ferdig. Er så mye å gjøre". Jeg ble helt paff og fortalte at den turen min gikk skeisen. Vel vel. Tur ble det ikke. Jeg ringte igjen 6. 10. 13. og 18 juli. Den 13. fikk jeg høre av mekaniker at det var noe rart med tenningen. Den 18. Var jeg så forbanna at jeg sa den skulle være ferdig den 20. og da kom jeg og hentet den. Den 20. da jeg kom hadde mekaniker tatt ferie, og en annen gutt var der og sa den var ferdig. De hadde justert forgasser og årsaken var uorginalt bensinfilter. Det kunne de sende meg i posten. YES Jeg dro og kjøpte et stort mc-nettingfilter og startet opp. Motoren gikk like jævlig. Før gjorde den 31 knop, men nå bare ca 24. Ringte igjen og klaget og hørte på stemmen at han ikke hadde lyst å ha noe med meg å gjøre. I dag leverte jeg den, og snakk om gretten kundebehandling. DA fikk jeg vite at de hadde overhalt forgasseren. HÆ? "Hva gjør dere da", spurte jeg? "Plukker den fra hverandre og blåser den red", var svaret. (Er det å overhale en forgasser?????) Så i dag mente han at jeg kjørte med dårlig bensin da. Eh.....fylte tanken her om dagen med frisk suppe fra Shell og 1.5% glidemiddeli . Så det blir spennende å se hva de kommer fram til. Jeg sa de måtte ringe før de evt kostet på den gamle Suzukien astronomiske summer Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Høres ut som om du rett og slett burde oppsøke et nytt verksted. Hvorfor Oslo med høye priser og generelt dårlig service? Ser du er fra Sarpsborg og det er vel knapt noe sted du finner så mye kompetanse på motor og båt som i Fredrikstad/Sarpsborg-området. Du kan velge og vrake. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 29.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Grunnen til det er at det var rett borternfor jobben. Ellers hadde jeg valgt Leere's motorsport i Fredrikstad Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Da er det ei uke siden motoren ble levert. Har ikke hørt noe fra verkstedet. Tenkte jeg skulle se hvor lang tid de brukte uten at jeg maset Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 kjedelig , du må ikke vente for lenge, fordi sommeren er snart over, de må få merke at du plager litt dem, det er deres jobb og fikse opp eller å være ærlig hvis det er noe de ikke får til. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
lasmarquezas Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Skjønner at det er fristende å se hvor lang tid det tar før de blir ferdige, men med bakgrunn i den behandlingen du tidligere har fått, er det godt mulig de tenker på samme vis: "Vi lar den ligge til han ringer." Tragisk å få så elendig behandling. Dessuten helt unødvendig. Håper du får utnyttet siste del av båtsommeren. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 4.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2012 Vel. Båtsommeren er ikke over. Det er jo bare motoren til leketøyet mitt. Moderskipet blir fortsatt flittig brukt :-) Skal bort og jobbe neste uke, så jeg ringer på fredag tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 9.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2012 Jaja. I dag ringte jeg og hørte om det var noe nytt ang. motoren. Fikk til svar at de ikke hadde begynt på den. Kan jeg forlange prisavslag mon tro???? Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Jeg hadde dratt og hentet motoren og nektet å betale noe som helst Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Enig, hent motoren og finn et nytt verksted. Dette holder ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.August.2012 Del på Facebook Svart 9.August.2012 Hvilke verksted er det? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
enter4u Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 Vet ikke helt om jeg vil publisere hvilke verksted det er...... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 10.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2012 Jeg betalte sist jeg var der, og dette er jo en reklamasjonssak. Etter min mening skal jeg ikke betale noe for timer denne gangen, bare deler evt. Nå har den totalt vært der i 5 uker Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2012 Da går det på den sjette uka. De finner ikke feilen fikk jeg fortalt, men skal lete videre. Noen som har en formening hva det kan være? Den går bra opp til et visst turtall. deretter virker det som det er ei motorsperre ved at den holder igjen. Tipper på ca 4500 o/min Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Bare drudler litt. Fortsette å lete etter feilen...... Hmm. Vil det si å sette den til side og se om den blir bedre etter som tiden går? eller står det en mekaniker å jobber med motoren....... Tar vi seks uker med hver 5 arbeidsdager som igjen har 7,5 timer, så skulle det bli noe sånn som 225 timer. Om mekanikeren har 150.- i timen så blir det en kostnad på 33750,- Er dette en motor til en jolle så begynner vel kostnaden å nærme seg, eller for lengst har passert ny motor. Og enda har du ikke fått den tilbake? Enten har verkstedet meget dårlig vurderingsevne, eller så regner de deg som kunde for å være en som kan vente til de får bedre tid. (Ledig kapasitet). Du er da pr/deffinisjon ikke prioritert, da du ikke er en betalende kunde. (Reklamasjon). Her trur jeg du skal trykke på litt mer enn du gjør, om ikke det er en test for se hvor langt verkstedet trekker saken ut. Lykke til. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
tomzern Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 (redigert) UAKSEPTABELT!! Imponerende at du fortsatt har tålmodighet til dette tullet. Uansett om det bare er leketøyet ditt og du har all tid i verden, så er det en prinsippsak at slik møkkaservice ikke skal finne sted hos en hvilken som helst servicebedrift. Merker jeg blir sint bare av å lese nedover her (på firmaet altså). Min mening er at du bare skal hente motoren din og forklare dem hvor misfornøyd du er. Heng dem gjerne ut her også, så folk på forumet er advart og de mister kunder:) greit nok at man skal gi dem en sjanse til å rette opp, men syns definitivt du har gitt dem nok tid nå! Lykke til:) Redigert 16.August.2012 av tomzern (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Jeg skjønner at du ikke vil publisere navnet til sjappa her på forumet, men det ser nesten ut som om de ikke fortjener annet Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Hadde jo vert en ide å klistre på et BP merke på ting og tang som skal leveres for service. Slik markerer en at et verksted bør være på hugget og yte service... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Marwin Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Et sidesprang: Kjenner ikke servicenivå i Oslo, men barnebarn brente et stempel på påhengeren sin i Risør. Jeg tok den med til Trondheim, hvor serviceverkested reiv ned motoren dagen etter, så 2 dager på motorboring, og en dag til å sette den sammen igjen. Vellykket, går som ei klokke og barnebarn lykkelig over at ikke hele ferien ble ødelagt. Og ja: Det hendte midt i fellesferien! (Boring av en cylinder + et stempel kostet ca. 2 båtlapper. Noen få lapper til selve jobben!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
glalaks Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 Jeg hadde en motor som gikk helt fint opp til Ca 4200 rpm. Da var det en spole under svinghjulet som var gåen.. Tror det var en for lave turtall og en over 4200 rpm.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Marwin Svart 16.August.2012 Del på Facebook Svart 16.August.2012 ....Og ja: Det hendte midt i fellesferien! (Boring av en cylinder + et stempel kostet ca. 2 båtlapper. Noen få lapper til selve jobben!) Firmaet som fikset det hele: Båt&Scooter i Tr.heim Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
enter4u Svart 16.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2012 Glalaks: Tror jeg må tipse dem om det. Hehe! Men nå har det seg sånn at denne uka har jeg ikke anledning til å hente motoren, så jeg venter til mandag med å ringe "Oslo Marineservice" for å purre på motoren min. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2012 (redigert) Jaja.......Verkstedet finner ikke utav hva som er feil med motoren og ville ha inn hjelp fra Erling Sande . Da syntes jeg nok var nok. Svipper en tur til Arendal i morgen og henter meg en 2007 Tohatsu 30 4-takter . Så da blir det endelig drømmemotoren på meg Redigert 30.August.2012 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.August.2012 Del på Facebook Svart 30.August.2012 Firmaet som fikset det hele: Båt&Scooter i Tr.heim er det han som holder til ved bensinpåfyllinga der? ved nidelva? tror det var han som fiksa motoren vår på en eksemplarisk måte også. Han leverer topp service uten og alltid tenke penger! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
enter4u Svart 2.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2012 Ja nå skjer det ting her. Fikk tlf på fredag om at de ikke klarte å fikse motoren min. I tillegg har de knekt boltene til innsuget så dem la seg helt flate og ville gi meg kompensasjon for det som hadde skjedd. Ble fortalt at de hadde 50 arbeidstimer på motoren, noe som er uinteressant for min del. Jeg ga beskjed om at de ikke måtte begynne på dyre ting uten å ha kontaktet meg. Men det at de ville gjøre meg fornøyd gledet meg. De var opptatt av godt rykte og at det ikke ble prata dritt om dem. Vel......jeg fortalte hva jeg mente om servicen, og jeg skulle bli oppringt på mandag igjen. Fikk et godt tilbud på en ny 25 hk, men har allerede kjøpt en 30 Tohatsu 4-takt, så det var uinterressant. Da jeg leverte motoren så gikk den, men manglet 1000-1500 omdreininger. Det var ny propell på den og motoren kostet meg 9900,- (1997 Suzuki DT25) Har allerede betalt ca 2700,- i verkstedpenger, og nå går den ikke i det hele tatt. Hva kan jeg forlange i kompensasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.