Zhik Startet 28.Juli.2012 Del på Facebook Startet 28.Juli.2012 Jeg har for tiden meget dårlig signalstyrke på mitt D35 modem. Samme problem både i Skagen og Sæby. Er i Sæby nå, og det er nesten ikke mulig å bruke forbindelsen. Signallampen lyser rødt hele tiden. Kan ikke huske at det har vært så dårlig før. Forsøkte å ringe kundeservice hos ice, men det var ikke mye svar å få der. Andre som har tilsvarende erfaringer? Jeg har firmware fra 7 juni 2009, det finnes vistnok en nyere versjon. Men kan ikke finne den på ice.net support sidene..... Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Sjøtunga Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Firmware for D35 finner du her. Selv begynner jeg å bli ganske lei av ICE. Ustabilt, tregt og går ned uten påviselig grunn. Når det går ned kommer det noen ganger opp igjen vha power cycle, andre ganger ikke. Når det er så mange irritasjonsmomenter så hjelper det ikke så mye at det fungerer greit (om enn tregt) også i kortere eller lengre perioder. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bonus Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Jeg har også ICE med det nyeste modemet. Ingen connection i Sæby og ingen connection i Østerby på Læsø. Ligger nå i Rønnerhavnen rett nord for Fredrikshavn. Her fungerer min ICE ikke så værst. Ikke lynhurtig (som mitt Netcom USB modem), men akseptabelt. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Typisk for alle mobilt bredbånd systemer er at brukeropplevd hastighet og dekning kan variere sterkt i takt med antall brukere på systemene, Mobilopratørene tilbyr UMTS (CDMA) på 2100 MHz og noen steder 900 MHz, mens ICE.net tilbyr CDMA2000 på 800 MHZ. Fordelen med lavere frekvenser er rekkevidde, men dette går på bekostning av antall brukere per celle fordi det blir vanskeligere å begrense cellen. Høyere frekvenser gir kortere rekkevidde, men gir mulighet til å høyere gjenbruk (mindre celle gir færre brukere per celle. ICE.net kan altså tilby glimrende dekning langt ute i Skagerak, mens opplevd hastighet er veldig avhengig av hvor mange brukere som skal aksessere cellen samtidig og bruksmønsteret til disse. UMTS 2100 MHz kan i mange tilfeller gi en mye bedre bruksopplevelse men dekningen kan fluktuere i høyere grad, og gi større dekningshull. Som en grei oppsummering vil sannsynligvis UMTS (Telenor, Netcom) gi best brukeropplevelse i større havner og hytteområder, mens ICE-net vil gi en bedre brukeropplevelse på mer ensomme steder. mvh Eystein Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Det du skriver er nok korrekt Eystein, bortsett av at ICE bruker ennå lavere frekvens, 450MHz som gir ennå bedre rekkevidde enn 800MHz. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
larsidar Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Ice har tydeligvis noen problemer i Danmark denne helgen. Har hatt svært god forbindelse midt i landet hele uken, men i går kveld var det nesten ubrukelig. I morges sluttet det å virke helt. Signalet faller ut, til tross for samme plassering. Nå har jeg signal, men null nett. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 ... Ingen connection i Sæby og ingen connection i Østerby på Læsø ... Dette gjalt hele forrige uke og denne uke tom. Torsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Fra driftmeldinger til Net1 (ICE) i Danmark: Driftinfo Aktuelle driftsforstyrrelser Nedbrud på sendenet.Sidst opdateret: 27/07/2012 16:07Vi har i dag 27/7-12 haft nedbrud på sendenettet, tekniker er tilkaldt og problemet skulle være løst. Hvis man stadig oplever problemer anbefaler vi at man genstarter routeren. Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Zhik Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 @Eystein: Jeg opplever nå at signalstyrken fra ice er veldig svak. Dette gjelder både i havner og ute på Kattegat. Typisk dårligere enn -104 dBm målt med AxessManager. Styrken til ice skulle jo nettopp være evnen til å nå langt med 450 MHz signalene. Lurer på om sendere er for spredt plassert, eller om de sender med for lav effekt? @Aquarius: Feilmeldingen er fra i går. Problemet er minst like stort i dag. Ice leverer ikke det jeg har betalt for, må nok diskutere neste faktura med dem. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Aquarius Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 @Aquarius: Feilmeldingen er fra i går. Problemet er minst like stort i dag. Skulle vært løst i går ja - men kanskje ikke. Har noen varslet NET1 i Danmark ? Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
SveinHa Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Sitter i Snaptun og har ingen dekning på ICE D-35. God dekning på Telenor men fryyyyyyyyktelig treigt det også... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Iflg. http://kundeservice.net-1.dk/Privat/Kundeservice/Driftinfo.aspx (fikk ikke til legge inn skikkelig link fra iPaddegreien) skal problemene nå være løst og her i Horsens/Snaptun er det i alle fall helt ok nå. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Laholm Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 Har ikke noe sammenligningsgrunnlag med tidligere erfaringer. Sitter i Ålbæk, på den gamle kroen. Får 2 streker signalstyrke, men klarer ikke koble meg til. Dette fungerte alldeles utmerket nede i en klove inn fra Kvåsefjorden tidligere i dag. Er det noen som har informert ICE om denne tråden? Det ville være interessant å høre deres løpende vurdering av innleggene, jeg vil tro vi utgjør en ikke helt uvesentlig andel av kundegrunnlaget deres. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
SveinHa Svart 2.August.2012 Del på Facebook Svart 2.August.2012 Sendte epost til kundeservice på søndag kveld men har ikke informert om denne tråden. Har heller ikke fått noen tilbakemelding. Fungerer fint i Snaptun nå og har vært bra helt siden litt ut på mandagen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Laholm Svart 2.August.2012 Del på Facebook Svart 2.August.2012 Gjorde et par forsøk på tilkobling ulie steder i Lønstrup i dag. Ingen kontakt. Etter mange år ligger det nok nå tli rette for at firmaet mister en kunde..... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Zhik Svart 2.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2012 Jeg har kontaktet ice.net kundeservice pr epost på mandag. Har ikke hørt noe enda....... Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Lars H. Svart 2.August.2012 Del på Facebook Svart 2.August.2012 Gjorde et par forsøk på tilkobling ulie steder i Lønstrup i dag. Ingen kontakt. Etter mange år ligger det nok nå tli rette for at firmaet mister en kunde..... Bra! Dess flere som kutter ut, dess mindre belastning på basestasjonene med bedre hastighet blir det for oss som "elsker" ICE. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SveinHa Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Fikk nettopp tilbakemelding fra ICE men det var bare en kort melding om at hele nettet var dødt i Danmark på lørdag. Tipset dem om denne tråden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Laholm Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Larsh: Hvis du er eneste kunde igjen, så kan det hende de ikke har noe godt business case! Har selv hatt et godt forhold til ICE i mange år, men det har ikke ført til forelskelsens blindhet... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Salt Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Gjorde et par forsøk på tilkobling ulie steder i Lønstrup i dag. Ingen kontakt. Etter mange år ligger det nok nå tli rette for at firmaet mister en kunde..... Lønstrup? sør for Hirtshals på Vesterhavskysten? Dekningskartet viser gult ("god") til lysegult ("sannsynligvis dekning"). Jeg har fått raske svar når jeg innimellom har hatt behov for å ta kontakt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Laholm Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Riktig. Testet i Morsø for to dager siden, ingen suksess. Sitter nå i Frederikshavn med godt nett på hotellet, og gidder da ikke gjøre enda en sjekk. Tar saken opp med ICE når jeg kommer hjem, unner ikke LarsH kjempekapasitet fordi han er eneste kunde....... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Draug1 Svart 5.August.2012 Del på Facebook Svart 5.August.2012 Er det det noen av dere som får fakturainformasjonen til å virke på " min side" ice net.? Hos meg vises "feil på siden" nå i 3 måneder (bruker mac). Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.