Smaen Startet 28.Juli.2012 Del på Facebook Startet 28.Juli.2012 Hei. Vi har nettopp kjøpt ny båt som vi ønsker å bytte lanterner på. Har letet lenge på Google, men finner inger. Noen som kan hjelpe? Trenger LED lanterner. Front, styrbord, babord, akter, anker og to røde som lyser 360° som matcher. Det virker som det er veldig vanskelig å finne det. Finner mange andre "kule" sett som mangler ankerlys. Takk for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Sjekk Clas ohlson, de har tilbud nå ut måneden tror jeg det var. Kvalitet ved jeg ikke, men betalte ca 200 for styrbord og babord. synes de så helt grei ut, led og 2 nm :-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Astor Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Hva slags båt har du? To røde? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Smaen Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 (redigert) Skal sjekke Clas Ohlson. To røde over hverandre = Ikke under kommando. Noe som er på båten fra før av (ikke LED) Båten er en Nord West 1100 Edit: Clas Ohlson hadde ikke det jeg lette etter. Men takk. Redigert 28.Juli.2012 av Smaen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Prinzen av Os Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Hvorfor LED i NUC lanternene? Er du så ofe i en situasjon at du er"ikke under komando" Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 (redigert) Hella marine (http://www.hellamarine.com/) har alt du trenger. Leveres av alle Hellaforhandlere i hele Norge, og de er det MANGE av. Sjekk under "Navigation lamps". Rimelige lanterner for fritidsbåter fra stor og anerkjent produsent. Her er forresten prislista iht. varenummer også: http://www.hellanor.no/no/filestore/Prislister/Brt-Marine.pdf Redigert 28.Juli.2012 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 biltema alltid biltema :D Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 (redigert) Hva slags båt har du? To røde? Er greit å sette de to røde vertikalt på hver side av ankerlaterna. Da har du mulighet til å signalisere dykking eller tilsvarende (rød hvit rød) også, foruten mulighet for å indentifisere seg som generell fiskebåt (ikke trål, krever grønn også) eller losbåt... :) Redigert 28.Juli.2012 av LM 9725 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Bare et kjapt spørsmål; er originale lanternene i god stand? Du kan jo evt bare sette inn LED-pærer og beholde resten? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Jeg for min del hadde kjøpt Hella... Biltema er bannlyst hos meg.. Kjøp noe der så er man garantert at det ryker når det MÅ virke... Betal litt mer å få noe du aldri mer trenger å bytte Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Smaen Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 (redigert) Hvorfor LED i NUC lanternene? Er du så ofe i en situasjon at du er"ikke under komando" Vel, på veien hjem fra der vi kjøpte båten så var vi ofte "ikke umder kommando", DVS pappa var under dekk for å fiksee motoren hele tiden. Vi opplevde ganske mye på den turen. Siden babord motor var ødelagt, hadde vi bare en motor og vi kjørte i max 8 knop. Etter en stund, begynte båten å ta inn vann. Problemet var fikset etter en land stund. Vi fortstte å kjøre (nå i max 3 knop). Til motoren ble for varm. Etter en laaaang stund, ble vi enige om å ringe etter hjelp. Etter enda en time, ble vi tauet til land. Men vi var forsatt ikke fremme. ______ Har sett på Hella sine lys. Både jeg og pappa synes de er litt dyre. ______ De originale lanternene fungerer helt fint (nå, men ikke når vi kjøpte båten for noen få dager siden. Den ene lanternen var full av vann!) Vi har tenkt på å bare bytte pærer, men har lest mange plasser at fargen blir feil med hvite LED pærer. Hvor kan fargede kjøpes? Takk. Redigert 28.Juli.2012 av Smaen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Riktig at det er best med farge på ledpærer. Det burde de ha de fleste steder som selger båtutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Har hørt at farge på ledpærer på avstand kan være vanskelig å identifisere? At fargen "falmer" og blir vanskelig å se? Aner ikke om dette stemmer, jeg monterte nettopp led-lanterner og i kvellinga rett utenfor her var det relativt tydelig hvilken farge det var på dem Noen som vet mer om dette? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Free Lillehammer Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Seatronic eller Maritim er seriøse på feltet. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Godt mulig at de falmer, men de blir nok neppe hvitere enn en hvit ledpære :o) Sitter jo som regel i lanterne med farga glass, så det holder sikkert i hundte år uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 16.November.2012 Del på Facebook Svart 16.November.2012 Hvordan gikk det med hjemturen, Smaen, og hva ble løsningen på lanterneproblematikken? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.