omhI Startet 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2012 Hei Et problem kommer sjelden alene! I ferien kjørte jeg av trimplanen og fikk den festet. Etter at jeg sjøsatte mistet jeg vannet i båten. Trykkvannspumpen summet og gikk, men vann kom ikke i krana. Sjekket for lekkasje men fant ikke noe. Tok ut trykkvannspumpa og demonterte den for å se om jeg fant noe - nei så fin ut. SÅ KOMMER DET JEG LURER PÅ for å teste pumpa koblett jeg den til en batterilader og "holdt den under vann" i en bøtte. Ingen sirkulasjon overhode. Pumpa summet og gikk men ingen sirkulasjon i vannet. Er min konklusjon rett; Pumpe defekt må kjøpe ny (eller har jeg oversett noe i bøttetesten?) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Alltid ha et batteri imellom, aldri kun en lader pga ladere gir ikke ren DC strøm. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Hei Visste ikke det, takk for infoen. Imidlertid ruslett og gikk pumpen i maks 30 sekunder, såpass at det skulle vel vært noe sirkulasjon i bøtta? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Hadde samme problemet med pumpa mi. Det viste seg at det satt en liten stein i membranen. etter å ha fjernet den gikk den fint igjen. Jeg sugde i slange-enden for å få vann gjennom membranen før jeg koblet på strømmen. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.