Jump to content

Yamaha 9,9 2001 modell som plutselig "slurer"

Grillkongen

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Yamaha 9,9 som vanligvis starter og går som en drøm. Men i dag var det plutselig som om den gikk i "fri" mens jeg kjørte full fart. Turtallet gikk til topps og farten andre veien. Akkurat som når man tråkker inn clutchen på en bil. Etterpå klarte jeg å "karre" meg til land på sakte fart og uten å belaste motoren. Så fort jeg gav litt gass virket det som den "slapp" igjen. Har noen noen gode tips om hva dette kan være og hvordan jeg kan få fikset det?

Hei igjen der. Nå har jeg fulgt alle gode råd og tatt av propellen (uten å bli våt :wink: ). Ser ut som gummien mellom akselen og selve propellen ikke er helt topp, så det er godt mulig at det er der problemet ligger. En tur til forhandler mandag morgen vil gi svaret på det, tenker jeg. Takker for gode råd (så for meg at giret el.l. var gått til hekkfjell nå). Skal gi tilbakemelding på om det funker når jeg får byttet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...