Jump to content

Volvo Penta Ms4a gir, mangler fremdrift

jegerbombom

Recommended Posts

Hei.

Min far har en VP TMD40 motor med et Ms4A gir montert, nå har det imidlertid inntruffet at han har mistet framdriften på båten.

Historien er at han hadde kjørt båten i ca45 min og koblet i fri men etterpå skjer det ingenting når han kobler den i gir, hverken framover eller bakover.

Jeg har vært å sjekket litt ombord, propellen er der, akslingen er ikke løsnet i flensen mot gir, girvaier og overføringer fungerer, plukket toppen av giret og når giret er i fri kan jeg dreie den store mutteren i midten av kulelageret under topplokket rundt men bare den ene veien når det er i gir.

Har prøvd å dreie propel akslingen rundt men greier det bare den ene veien, far sier det alltid har vært slik når han har vært på slip og prøvd å dreie rundt propellen med handmakt.

Er det noen som har vært borti samme problem og kan gi meg ett hint om hva det kan være og hva som må gjøres for å få orden på dette???

På forhånd takk... :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...