s/y UT-sia Startet 29.Juli.2012 Del på Facebook Startet 29.Juli.2012 Heisan Vil gjerne ha tak i en god ankervakt når vi ligger på svai. Kan noen her anbefale en app til Ipohne??? Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Jeg har testet Anchor Watch, den ser tilsynelatende bra ut og kan jobbe i bakgrunnen. MEN, den slurver med gps signalet, eller så er ikke ipad godt nok som gps over tid. For min slår ut i hytt og pine selv om jeg ligger på samme plassen. Alarmen skremmer dritten av matrosen som ikke får sove etter at den har ult som en gal. Bedre uten vakt og heller sørge for å ankre så safe som mulig. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Astor Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Har også prøvd denne appen og har samme erfaring. Sørger for godt ankerfeste. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SteinarK Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Prøvde BoatMonitor i ferien, denne fungerte fint. Den viser også i kart hvordan båten svaier og dette så tilforlatelig ut de to nettene jeg hadde brukt den. I tillegg har R-versjonen mulighet til å alarmere andre enheter om båten går utenfor avtalt radius. Dermed kunne jeg la iPad'en ligge i båten mens vi var på land. Fra iPhone kunne jeg så logge inn og se båtbevegelsene. Siden jeg hadde vært litt for restriktiv med radiusen, gikk alarmen og fikk da beskjed både gjennom app'en, på sms og per email. Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 1.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2012 Heisan Takker så mye for tilbakemeldinger. Da skal jeg prøve ut Boatmonitor R, neste gang jeg skal ligge på svai. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 Ganske utrolig! Ser at dere har båter i både 1 og 2 millionersklassen, og så må dere ty til mobiltelefon for å få ankervakt? Hva med å bruke noen kroner på en skikkelig GPS med ankervakt? Lager dere fremdeles redningsvester av isopor, også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.