3630 Startet 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2012 Har en eldre 70HK som i vår fikk startproblemer. Alle forgassere renset og motoret starter nå lett. Imidlertid vil den ikke gå ordentlig på tomgang, men går som en "kule" over 2500 omd. Har hatt den på verksted som "feilsøker" og skifter den ene delen etter den andre uten særlig hell. Har en delvis ødelagt hovedstrømsbryter, men dette skal vel ikke forårsake slike problemer? Har noen noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Har en J70 selv, men noen år nyere. Mitt tips er å skru fra hverandre de tre forgasserene på nytt og sjekke dyser og 'needle seats'. Kan jo ha ha glemt å stramme en skrue eller noe. Husk også avstand ned til flottør skal være mellom 28mm og 41mm fritt hengende. Jeg har mine på 35mm og det funker bra. Sitér dette innlegget Link to post
3630 Svart 29.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Takk for godt tips. Motoren slår litt, og det er akkurat som om det er når den "slår" at den stopper. Kan det være noe elektrisk? Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 (redigert) Hva mener du med 'slår'? Litt rart om det er elektrisk feil ettersom det elektriske er veldig enkelt på disse motorene. Hadde heller satt penga på bensin/ lufttilførsel. Men jeg er kun en amatør som liker å mekke litt innimellom. Hadde selv problemer med tomgangen. Kjedelig og litt stressende da jeg skulle til/fra land i vind og avhengig av drivkraft. Det løste seg da jeg kjøpte 3x forgasservedlikeholdssett og byttet dyser og pakninger. Delene jeg byttet ut hadde ingen visuelle skader eller slitasje, men motoren går som en drøm nå. Noe annet jeg justerte var luftspjeldet til en av forgasserene som skrapet litt i veggene og ikke lukket seg riktig. Det gjorde at den øverste forgasseren ga formye bensin/luft og kvelte motoren etter å ha kjørt på lavt turtall i et par minutter. Du ser den øverste er fuktig/svett av for mye bensin i forhold til den under. Jeg ville i første omgang skrudd av luftsekselet og den plastplaten bak så du ser forgasserene og kjørt litt på lavt turtall og sett på om det var noe unormalt. Redigert 29.Juli.2012 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hadde en Johnson 70hk VRO for en tid siden som gikk dårlig på tomgang den hostet og gikk rått vil jeg si, samtidig luktet det bensin. I mitt tilfelle viste det seg å være slitte bladventiler (2 takter) skiftet disse og motoren gikk som en klokke på tomgang. Er vel verdt å sjekke om du først har forgasserene demontert :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.