ambrosius Startet 29.Juli.2012 Del på Facebook Startet 29.Juli.2012 Hei. Har tenkt å kjøpe ny båt, og det står mellom, Hasle summer fun og River 290 xr. Hva burde jeg velge? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Guttungen kjører summerfun og er ikke i tvil om at den er best. Skvetter mindre. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Proxor Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Isy 370 Sitér dette innlegget Link to post
olitjelta Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Har sjølv ein River 350xr, utrulig kjek båt. På hytta vår er det to ungdomsbåter, Ein hasle og min River. Og det er ganske lett og se, Rivern er mykje Raskere enn summer fun "hasle". (då me samme motor og same antall hk. Summer fun er ein båt som svinger betre enn river. det er vel det den er betre i. For meg så virker summer fun som ein litt kjedelig båt, men god og stødig. Gå for River 290xr/350xr for det e det så rive !! Sitér dette innlegget Link to post
ambrosius Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Takk for svar, skal tenke på det. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Nei og atter nei. River XR290 og XR350 er helt elendige båter. Det finnes mange alternativer. Den beste med tanke på fart, lekenhet og sjødyktig er Summerfun. Isy 370 er den beste sjømessig, men denne går dårlig med 9.9. Anbefaler minst 25HK på den. Isy 320 er også veldig grei. Det er den samme båten som Al 320. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
ambrosius Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Nei og atter nei. River XR290 og XR350 er helt elendige båter. Det finnes mange alternativer. Den beste med tanke på fart, lekenhet og sjødyktig er Sommerfun. Isy 370 er den beste sjømessig, men denne går dårlig med 9.9. Anbefaler minst 25HK på den. Isy 320 er også veldig grei. Det er den samme båten som Al 320. Overskyet. Hva er dårlig med River? Redigert 30.Juli.2012 av ambrosius (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Alt er dårlig med River hvis man ønsker seg en Hasle.... Bare noterer meg hva slags båt Overskyet har, og gjør meg noen tanker om hva han ønsker seg.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
-morten- Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Hvis noe er bra eller dårlig med en båttype så bør dere skrive hva det er, om ikke kan dere bare la være å svare! Det er ikke nødvendigvis den båten som går raskest som er den beste båten! Det er mange andre faktorer enn fart ved en slik jolle! Er en båt lett flat og smal går den sikkert lett, men det er ikke dermed sakt den har bra sjøegenskaper! Dere som har erfaring må komme med deres erfaringer om båtene! Lykke til med valget!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Alt er dårlig med River hvis man ønsker seg en Hasle.... Bare noterer meg hva slags båt Overskyet har, og gjør meg noen tanker om hva han ønsker seg.... Morsom du er. Har en Selco 13 med Mercury 25HK. Testen til VG referer til at XR350 graver seg ned i svinger. Summerfun går litt skjeivt med en person, men dette merkes knapt når båten går i plan, og kan enkelt fikses med litt ballast. Summerfun er er bedre båt fordi den ikke graver seg ned i svinger, noe som River sine båter gjør. Summerfun kan også ha opp til 25HK, mens River XR290 kan ha 10HK, og XR350 kan ha 15HK. Summerfun har en ekstra sitteplass. Isy 370 er en meget god båt med tanke på at den har en skikkelig V-bunn, men dette gjør at den ikke går like fort som sine konkurrenter. Så er egentlig litt opp til hva en selv vil prioritere. Isy 370 tåler 30HK. Summerfun mener jeg er den beste kombinasjons-båten med tanke på sjøegenskaper, plass, utseende (smakssak), lekenhet og generelt hva den tåler. Kunne selv tenkt meg en Summerfun, men har ikke helt råd enda. Pioner 14 Active virker som en smud båt, uten at jeg har noen erfaring med den. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=105129 Overskyet. Redigert 30.Juli.2012 av Overskyet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ambrosius Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Takk for all informasjon, det har gjort valget mye enklere. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Er noe endret på Summer fun? Såvidt jeg vet er 15 hk max.. http://www.batguiden.no/wip4/product.epl?id=3409 Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Er noe endret på Summer fun? Såvidt jeg vet er 15 hk max.. http://www.batguiden...uct.epl?id=3409 Heldigvis er det der feil. Det er 25HK på alle modeller, og det går fint med 30HK også. Står selv på hjemmesiden til Summerfun. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Mulig det, men den er veritasgodkjent med 15 HK. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Hei Trådstartar skriv ikkje kva han skal bruka båten til. Me har hatt vår River 350 i seks år no, og er godt fornøyd. Ingen skadar. Kjøpte båten brukt. Båten er brukt som lettbåt til seglbåten vår og er mykje brukt til dykking og fisking. Den planar så vidt med 15 hk, to vaksne og to barn. På minussida så synest eg at båten er noko tung. luka og toftene var ikkje av vassfast finer og måtte skiftast. Det blir fort vått om det er litt sjø. Ask Ask Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Tung? Med sine 120KG er den relativ lett. Summerfun veier 150KG. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
Magnus. Svart 6.Mai.2020 Del på Facebook Svart 6.Mai.2020 Overskyet skrev On 31.7.2012 at 12.32: Tung? Med sine 120KG er den relativ lett. Summerfun veier 150KG. Overskyet. Vet at denne tråden er gammel, men for å rette opp veier river 350xr 125kg, og summerfun 140. 15 kilo forskjell, ikke 30. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 6.Mai.2020 Del på Facebook Svart 6.Mai.2020 Hva med Steady 320? Gjør 20kn med 9.9, og er stødig! Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 7.Mai.2020 Del på Facebook Svart 7.Mai.2020 Vi har vært på både River og Steady-kjøret, og må si at disse båtene er bra. Men veldig lite praktisk ift en båt med spissere skrog synes vi. Vi byttet til Morgan 350 (Bever er vel også et navn) og ungene som bruker båten ble utrolig mye mer fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.