Jump to content

Hasle sommer fun eller River 290 xr?

ambrosius

Recommended Posts

Har sjølv ein River 350xr, utrulig kjek båt. På hytta vår er det to ungdomsbåter, Ein hasle og min River.

Og det er ganske lett og se, Rivern er mykje Raskere enn summer fun "hasle". (då me samme motor og same antall hk.

Summer fun er ein båt som svinger betre enn river. det er vel det den er betre i. For meg så virker summer fun som ein litt kjedelig båt, men god og stødig.

Gå for River 290xr/350xr for det e det så rive !!

Nei og atter nei. River XR290 og XR350 er helt elendige båter.

Det finnes mange alternativer. Den beste med tanke på fart, lekenhet og sjødyktig er Summerfun.

Isy 370 er den beste sjømessig, men denne går dårlig med 9.9. Anbefaler minst 25HK på den.

Isy 320 er også veldig grei. Det er den samme båten som Al 320.

Overskyet.

Nei og atter nei. River XR290 og XR350 er helt elendige båter.

Det finnes mange alternativer. Den beste med tanke på fart, lekenhet og sjødyktig er

Sommerfun.

Isy 370 er den beste sjømessig, men denne går dårlig med 9.9. Anbefaler minst 25HK på den.

Isy 320 er også veldig grei. Det er den samme båten som Al 320.

Overskyet.

Hva er dårlig med River?

Redigert av ambrosius (see edit history)

Hvis noe er bra eller dårlig med en båttype så bør dere skrive hva det er, om ikke kan dere bare la være å svare! Det er ikke nødvendigvis den båten som går raskest som er den beste båten! Det er mange andre faktorer enn fart ved en slik jolle! Er en båt lett flat og smal går den sikkert lett, men det er ikke dermed sakt den har bra sjøegenskaper! Dere som har erfaring må komme med deres erfaringer om båtene! Lykke til med valget!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Alt er dårlig med River hvis man ønsker seg en Hasle.... Bare noterer meg hva slags båt Overskyet har, og gjør meg noen tanker om hva han ønsker seg.... :thumbsup:

Morsom du er. Har en Selco 13 med Mercury 25HK.

Testen til VG referer til at XR350 graver seg ned i svinger. Summerfun går litt skjeivt med en person, men dette merkes knapt når båten går i plan, og kan enkelt fikses med litt ballast.

Summerfun er er bedre båt fordi den ikke graver seg ned i svinger, noe som River sine båter gjør.

Summerfun kan også ha opp til 25HK, mens River XR290 kan ha 10HK, og XR350 kan ha 15HK.

Summerfun har en ekstra sitteplass.

Isy 370 er en meget god båt med tanke på at den har en skikkelig V-bunn, men dette gjør at den ikke går like fort som sine konkurrenter. Så er egentlig litt opp til hva en selv vil prioritere. Isy 370 tåler 30HK.

Summerfun mener jeg er den beste kombinasjons-båten med tanke på sjøegenskaper, plass, utseende (smakssak), lekenhet og generelt hva den tåler.

Kunne selv tenkt meg en Summerfun, men har ikke helt råd enda.

Pioner 14 Active virker som en smud båt, uten at jeg har noen erfaring med den.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=105129

Overskyet.

Redigert av Overskyet (see edit history)

Hei

Trådstartar skriv ikkje kva han skal bruka båten til.

Me har hatt vår River 350 i seks år no, og er godt fornøyd. Ingen skadar.

Kjøpte båten brukt.

Båten er brukt som lettbåt til seglbåten vår og er mykje brukt til dykking og fisking.

Den planar så vidt med 15 hk, to vaksne og to barn.

På minussida så synest eg at båten er noko tung. luka og toftene var ikkje av vassfast finer og måtte skiftast.

Det blir fort vått om det er litt sjø.

Ask

Ask

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...