Jump to content

50 000kr for en slepebåt.


Ficher

Recommended Posts

Noen som ønsker en stor og kraftig båt ..... :eek:     http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...Ei9012508&pos=5   blir nok noen timers arbeid før denne er ferie klar. :smiley:

 

P.S  er ikke jeg som skal selge , synes bare at det er flott at  disse arbeids-hestene blir tatt vare på. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg så annonsen ja,

 

og jeg vet hvem som selger - han er fast gjest i dette utmerkede forum.

 

Grunnen til at han selger er vel ganske enkelt at han har kjøpt seg et par andre slepebåter i tillegg - og selv en ihuga slepebåtentusiast må vel før eller siden innse at der finnes en grense. Å samle på slepebåter blir ikke helt det samme som å samle på postkort eller frimerker :wink:

 

Den omtalte båten burde absolutt vært tatt vare på, gjerne i distriktet hvor den hører hjemme og hvor den har vært en del av havnebildet i mange år.

 

Motoren er forøvrig av samme serie som jeg har ombord i Poseidon; så lenge den kjøres noenlunde fornuftig er den nøysom på diesel, og med ferskvannskjøling vil den sikkert kunne overleve de fleste av oss på forumet.

 

.... og bare lyden er jo som den skjønneste symfoni ....

 

Lykke til!

 

mvh

Poseidon

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ja, håper det blir noen som kan ta vare på henne!

 

Selv fikk jeg ikke lov til og handle :cryin:  (av dama) som mener jeg har mere enn nok med de 2 båtene jeg har! :discuss:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ja, der tror jeg til og med Quindebestet hadde sagt stopp! :yesnod::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Selv fikk jeg ikke lov til og handle :cryin:  (av dama) som mener jeg har mere enn nok med de 2 båtene jeg har! :discuss:

Dette kan vel ikke være noe problem... Du bare kvitter deg med den ene (gir den bort) og vips så har du iberegnet slepebåten fortsatt bare 2 båter. Enklere kan det ikke bli og du slipper noen form for :discuss: .

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Dette kan vel ikke være noe problem... Du bare kvitter deg med den ene (gir den bort) og vips så har du iberegnet slepebåten fortsatt bare 2 båter. Enklere kan det ikke bli og du slipper noen form for  :discuss: .

<{POST_SNAPBACK}>

Den er testet ja, med negativt resultat!

Må gjøre meg ferdig med de jeg har før jeg får lov til noe nytt!

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne tatt vare på gamle Isegran, som jeg kjenner den som. Men ettersom det er et tomt "skall" som må jobbes med må jeg melde pass.

Når det gjelder Mørepapagøya så tror jeg at jeg hadde fått henne med på en taubåt, men hun vil ha en viss form for "luxus".

 

Selve båten er akkurat i den størrelsen man bør ha den. Men, men......


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Den er testet ja, med negativt resultat!

Må gjøre meg ferdig med de jeg har før jeg får lov til noe nytt!

Hei Bastard,

 

Hva i allverden er det du antyder?

 

Kanskje er det på tide at du fjerner siste linje i underskriften din:

"Ååååå...som jeg ønsker meg skøyte da!!! Gjerne billig (",) ??

 

mvh

Poseidon

m/ slepebåt :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard,

 

Hva i allverden er det du antyder?

 

Kanskje er det på tide at du fjerner siste linje i underskriften din:

"Ååååå...som jeg ønsker meg skøyte da!!! Gjerne billig (",)  ??

 

mvh

Poseidon

m/ slepebåt  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hehe..Ja det bør nok byttes ut med "Ååååå...som jeg ønsker meg slepebåt da!!! Gjerne billig (",) :lol:

Link to post
Share on other sites

Oi, Oi! :eek::smiley:

Denne var artig å se....

Litt historie?:

Bygg nr. 11 på Drammen Jernstøperi i 1905 for taubåtrederne Karl og Nils Nilsen I Øvre Storgt., som også hadde båtene "Fram", "Storm", "Stærk" og "Storegutt 2".

Kom orginalt på 50 fot med 170 hk dampmaskin og var opprinnelig med åpent styrehus.

Ble forlenget i 1910 til 58,8 fot og utleid til marinen i 1914 pga. krigssituasjonen, og beordret til nøytralitetstjeneste.

Den sank i 1928 ved Kullkompagniets brygge i Drammen. Men ble hevet noen uker etterpå av Drammen slipp og verksted.

Båten endret navn tidlig på 30-tallet til D/S "Stegla"pga. at det ogso var en båt med navnet "Stærk" i Skien.

Med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehe..Ja det bør nok byttes ut med "Ååååå...som jeg ønsker meg slepebåt da!!! Gjerne billig (",)  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er sant!

Men madammen leser ikke her inne så jeg lar den stå.

Jeg skal ha skøyte/sleper etthvert, det er bestemt det! :smash:

Det som derimot ikke er bestemt (madammen) er når jeg får lov :discuss:

 

Men en dag.......

Link to post
Share on other sites

Oi, Oi! :eek:  :smiley:

Denne var artig å se....

Litt historie?:

Bygg nr. 11 på Drammen Jernstøperi i 1905 for taubåtrederne Karl og Nils Nilsen I Øvre Storgt., som også hadde båtene "Fram", "Storm", "Stærk" og "Storegutt 2".

Kom orginalt på 50 fot med 170 hk dampmaskin og var opprinnelig med åpent styrehus.

Ble forlenget i 1910 til 58,8 fot og utleid til marinen i 1914 pga. krigssituasjonen, og beordret til nøytralitetstjeneste.

Den sank i 1928 ved Kullkompagniets brygge i Drammen. Men ble hevet noen uker etterpå av Drammen slipp og verksted.

Båten endret navn tidlig på 30-tallet til D/S "Stegla"pga. at det ogso var en båt med navnet "Stærk" i Skien.

Med vennlig

<{POST_SNAPBACK}>

Hei!

Artig med litt historie her :yesnod:

I målebrevet som er fra seksti-tallet står det at den er 54,8 fot og ikke 58,8.. tror nok førstnevnte er det rette. Jeg har bilder av båten da den var bygget med åpent styrehus ja.. Har hørt at forlaget Tangen&Åskollen? har full historie på denne som skulle gies ut i en bok... Noen som vet om denne er kommet kanskje? :sailing:

Link to post
Share on other sites

Med det været som er om dagen (mildt) så er det midt i blinken for oss som pusser båt. Hvordan går det med fremdriften i h.strand?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Joda, det går fremover!

Mere panel er i hus, og jeg skal ikke på jobb før til Torsdag neste uke!

Masse tid til båt, og ny startmotor er på vei!

Håper på og få liv i motoren da etterhvert!

Link to post
Share on other sites

Hei!

Artig med litt historie her  :yesnod:

I målebrevet som er fra seksti-tallet står det at den er 54,8 fot og ikke 58,8.. tror nok førstnevnte er det rette. Jeg har bilder av båten da den var bygget med åpent styrehus ja.. Har hørt at forlaget Tangen&Åskollen? har full historie på denne som skulle gies ut i en bok... Noen som vet om denne er kommet kanskje?  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Mulig min omregning ikke stemmer, men i tekniske data om båten står det forlenget LOA 16,89x3,66 m

Imponerende?????????

Neida, alle opplysningene har jeg nettopp fra denne boka utgitt av Tangen og Åskollen Historielag.

Boka er skrevet av Stein Gulli, Terje Larsen, Ragnar Andresen, Nils Aksnes og Espen Frøysland.

Den inneholder mye mere informasjon omdenne båten, og alle 23 båter bygd ved

A/S Drammen Jernstøperi & mekaniske Verkstæd.

Regner med at boka er å få kjøpt i bokandlere i Drammen, eller kontakt historielaget ved Stein Gulli Med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mulig min omregning ikke stemmer, men i tekniske data om båten står det forlenget LOA 16,89x3,66 m

Imponerende?????????

Neida, alle opplysningene har jeg nettopp fra denne boka utgitt av Tangen og Åskollen Historielag.

Boka er skrevet av Stein Gulli, Terje Larsen, Ragnar Andresen, Nils Aksnes og Espen Frøysland.

Den inneholder mye mere informasjon omdenne båten, og alle 23 båter bygd ved

A/S Drammen Jernstøperi & mekaniske Verkstæd.

Regner med at boka er å få kjøpt i bokandlere i Drammen, eller kontakt historielaget ved Stein Gulli på 32834137Med vennlig

<{POST_SNAPBACK}>

 

hmm..ikke vet jeg.. står både 16,89m og 54,8 fot i målebrevet :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nettopp!  :yesnod:

Ikke er de dyr i drift heller..vell 15 liter i timen på marsjfart  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

... og så er det så herlig å bare kunne dra ombord alt man ønsker av saker og ting som kan komme vel med en gang i tiden. Om det blir noen hundre kilo med verktøy, slegger, ambolt og jekketaljer, så har man plass til alt . . . .

 

Og når man ligger et sted så er en slik båt den skapte flytebrygge, om man vil så kan man ha et par 30-fotere fortøyd etter hverandre på hver side, og spe på med mindre båter videre utover :wink:

 

Ombord hos oss har jeg i tillegg rigget et lett demonterbart langbord på akterdekket; det er nesten en meter bredt og 4 meter langt, med god plass til 10 - 12 mennesker som ønsker å ha en trivelig matøkt, eller bare radle litt.

 

Ingen tvil - slepebåt kan anbefales på det varmeste!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...