Jump to content

50 000kr for en slepebåt.


Ficher

Recommended Posts

ooooooops :

 

I mitt hue finnes der en kar som heter Jan Welde eller noe sånt, mens mine rutiner i samme hue sier meg at han vitterlig heter Poseidon, grunnet nick osv., slik at det som sagt er rutine.

 

Det er nå kommet for meg at denne person "Poseidon" må ha et meget innholdsrikt og godt liv når han selv innrømmer :

Eeh, lurer på hva som er "andre gjester", og hvor den anbefalingen gies  :lol:  :lol:  :lol:

 

Beklager Poseidon, klarte ikke dy meg lengre  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare jeg som lo av denne? :smiley::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ja, denne er velkjent :smiley: Den ble innkjøpt til Karmøy/Haugesund for 5-årstid siden og man la ganske meget penger i den den gangen, bl.a. ble en del kvadratmeter med stål skiftet i skansekledning og sikkert ellers.

 

Lyden av den store og tunge Alpha'en er den reneste symfoni for oss med øre for "gammelmotor"!

 

Dette er helt klart en båt som fortjener å bli tatt vare på av noen som har sansen for kystens kulturhistorie!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jepp, bare synd at ikke lommebok og madammen har sansen :cryin:

Det du er inne på der er et kjent fenomen :wink:

 

Men prisen kommer jo i et underlig skjær når man tenker at denne båten er 70 fot lang og 6 meter bred, og så betaler man mindre for den enn mange finner på å betale for en 6 meters båt - en liten plastiksak som kunne ligge tvers over akterdekket......

 

Som "leketøy" finner man ihvertfall ikke noe kjekkere enn en slepebåt med historisk sus og masse gromlyd :wink:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er ikke første gang "Kar" ligger for salg på Finn. Annonsen var nok bare foreldet og lagt inn på nytt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Tugman,

 

Ja KAR er en kjekk liten båt og den har nok vært for salg i flere omganger. Men husker jeg ikke feil så var prisen minst 400' sist den var avertert.

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei Taubåtfans,

 

Nettopp hjemkommet etter en lang dag på sjøen - med slepebåt - anbefaler jeg gjerne dette videre :wink:

 

Bratten i Bergen har også noen kjekke båter for salg, hva sier dere f.eks til denne: ekte engelskmann, med maskintelegraf i styrehuset...

 

eller denne: en liten danske.

 

Jeg har også sansen for denne: med kjempeplass i styrehuset.

 

Noe for enhver smak - og absolutt et alternativ til noen få meter med plastikk for samme prisen . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

En må vel ha litt sans for rusthamring, sveising og annet forefallende stålarbeide på en slik type båt skulle en tro. Helt rimelig er de vel heller ikke å kjøre med da en må fore på 350-500 hk som krever 35-50 l/time med 7-8 knop i bytte. Men det betyr vel kanskje ikke så mye for den rette eieren..

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En må vel ha litt sans for rusthamring, sveising og annet forefallende stålarbeide på en slik type båt skulle en tro.  Helt rimelig er de vel heller ikke å kjøre med da en må fore på 350-500 hk som krever 35-50 l/time med 7-8 knop i bytte.  Men det betyr vel kanskje ikke så mye for den rete eieren..

<{POST_SNAPBACK}>

Litt altmuligmann bør man være ja! Så dyrt er det da ikke å gå med.. Denne med 300HK bruker et sted mellom 15-20 liter i timen ved 7,5 knop.

Link to post
Share on other sites

Litt altmuligmann bør man være ja! Så dyrt er det da ikke å gå med.. Denne med 300HK bruker et sted mellom 15-20 liter i timen ved 7,5 knop.

<{POST_SNAPBACK}>

... samme her. Til vanlig bruker jeg ca 1/3-del av kraften; og forbruket står nødvendigvis i forhold til hva man tar ut fra motoren. Som bonus har man gleden av å lytte til en tålmodig motor som rusler og går med 350 omdreinger pr minutt, isteden for en eller annen hysterisk sak som skriker rundt med det 10-doble ...

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kjære Taubåtvenner!! (og andre båtvenner :wink: )

 

Da er det klart at gamle "Stærk" blir å finne i Tjøme området!

Har funnet en kjøper som virkelig brenner for oppgaven og samtidig har god peiling og solide støttespillere til å hjelpe seg!

Siden båten er 100 år i år :flag: så er det et håp om å lage til en slags "jubileumstur" i løpet av sommeren/høsten. Forlaget som har skrevet om boken har ymtet frempå ønske om dette samtidig så er det muligens andre som vil høre lyden av en SKIKKELIG motor :wink:

Båten blir forøvrig oppgradert til lystbåt innvendig men vil beholde det ytre som det er.

Håper dere hilser pent når den passerer dere på fjorden fremover :smiley::sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...