Jump to content

50 000kr for en slepebåt.


Ficher

Recommended Posts

... og så er det så herlig å bare kunne dra ombord alt man ønsker av saker og ting som kan komme vel med en gang i tiden. Om det blir noen hundre kilo med verktøy, slegger, ambolt og jekketaljer, så har man plass til alt . . . .

 

Og når man ligger et sted så er en slik båt den skapte flytebrygge, om man vil så kan man ha et par 30-fotere fortøyd etter hverandre på hver side, og spe på med mindre båter videre utover  :wink:

 

Ombord hos oss har jeg i tillegg rigget et lett demonterbart langbord på akterdekket; det er nesten en meter bredt og 4 meter langt, med god plass til 10 - 12 mennesker som ønsker å ha en trivelig matøkt, eller bare radle litt.

 

Ingen tvil  -  slepebåt kan anbefales på det varmeste!

 

mvh

Poseidon

<{POST_SNAPBACK}>

 

Jeg blir så sjuk på større båt!

La være og frist meg i denne tunge stund :lol:

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne ha kjøpt den båten jeg, men med tanke på de pengene som må legges i den, og at jeg om ikke så altfor lang tid må begynne å studere så er det desverre uaktuelt.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Selv får jeg vondt både her og der bare ved tanken på å skulle eie et  slikt jernmonster, men dere kunne jo gått sammen og startet baatplassens fartøylag ?  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ingen dårlig idè, men er redd at vi bor litt for spredt rundt i landet til at det lar seg gjøre sånn rent praktisk...............................

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Gir oss aldri.. :lol:  :smash:

<{POST_SNAPBACK}>

Det som gjorde utslaget hos meg, da jeg skiftet fra en 30 fots moderne plastikkbåt, til en totalt umoderne slepe- og passasjerbåt, det var følgende enkle resonnement:

 

"Jeg vil heller ergre meg over noe jeg har gjort - enn å gå resten av livet og ergre meg over noe som jeg ikke gjorde."

 

Nå har jeg hatt POSEIDON i snart 13 år, og jeg har ennå ikke angret en time - tvert imot, den har gitt meg svært mange hyggelige stunder, kjekke opplevelser og bragt meg i kontakt med utrolig mange interessante mennesker.

 

Lykke til!

 

mvh

Poseidon

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

:headbang::headbang:

Det som gjorde utslaget hos meg, da jeg skiftet fra en 30 fots moderne plastikkbåt, til en totalt umoderne slepe- og passasjerbåt, det var følgende enkle resonnement:

 

"Jeg vil heller ergre meg over noe jeg har gjort  -  enn å gå resten av livet og ergre meg over noe som jeg ikke gjorde."

 

Nå har jeg hatt POSEIDON i snart 13 år, og jeg har ennå ikke angret en time  -  tvert imot, den har gitt meg svært mange hyggelige stunder, kjekke opplevelser og bragt meg i kontakt med utrolig mange interessante mennesker.

 

Lykke til!

 

mvh

Poseidon

<{POST_SNAPBACK}>

Skal vi si oss fornøyde med all fristingen nå?? :headbang:

Husk at vi mennesker er bare mennesker og lar oss overtale etter lang tids fristing.

For egen del må jeg vel ty til plastikken noen år til.

Men drømme koster ingenting, og det er lov å snu seg etter dame...mener taubåtene.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Husfreden.....men etterhvert :smash:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, lær av meg: Grenseløs tilbedelse og knefall, tjenestevillighet inntil og forbi det selvutslettende, og vips! før du vet ordet av det så har du større båt enn du begriper deg på å føre! :lol::lol::lol:

 

Men det er verd det! :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Av ren nysjerrighet så lurer jeg på hvor mye du sånn ca vil anslå at det koster å få denne båten i grei bruksstand tugman?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo et uendelig vanskelig spørsmål da... :eek:

Kommer jo alt ann på hva man kan gjøre selv, om man kjøper mye brukt eller alt nytt osv.

Selve innredningen trenger jo ikke koste mangen tusenlappene om man snekrer selv! Om man skal ha fagfolk ombord raser jo flakene ut av konto fort! :headbang:

Link to post
Share on other sites

Av ren nysjerrighet så lurer jeg på hvor mye du sånn ca vil anslå at det koster å få denne båten i grei bruksstand tugman?

<{POST_SNAPBACK}>

Egentlig tror jeg ikke det skal så veldig stor formue til for å få denne i stand, dersom man baserer seg på å gjøre alt arbeid selv.

 

Det å lage innredninger, male, rustflekke etc er en forutsetning å gjøre selv.

 

Ville tro at det ikke koster noe særlig mer enn å restaurere en trebåt.

 

Synes jeg så lengre oppe at du skulle studere?

 

Tenk å redusere bo-utgifter, leie ut huset/leilighet og bo bortimot gratis samt ha full anledning til å arbeide med båten på kveldene etter studiene. Kunne vært topp det....

 

Nei, hadde jeg hatt 50 raske på konto nå, samt noe bedre tid enn det jeg tross alt har, ja da skulle jeg jammen slått til jeg. (for å tilfredsstille Suzuki, så sier jeg ikke at jeg må ha tillatelse av kona, men da hadde jeg jammen håpet på at hu ville tilgitt meg etterpå :rolleyes: )(etter nærmere ettertanke, så tror jeg hu ikke ville gjort det :cryin: )

Link to post
Share on other sites

Jeg vuderer å legge sjarkprosjektet på is nu. Dette kunne være moro. Jeg skal prøve å overtale en kompis til å bli med på "prosjekt slepebåt". Fruen liker det ikke, men hvis jeg trykker på de rette knapper går det sikkert bra.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Jeg vuderer å legge sjarkprosjektet på is nu. Dette kunne være moro. Jeg skal prøve å overtale en kompis til å bli med på "prosjekt slepebåt". Fruen liker det ikke, men hvis jeg trykker på de rette knapper går det sikkert bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Trykk i vei :lol:

Fruen her i huset har måtte være med på tre taubåtkjøp uten for store protester :smash:

Link to post
Share on other sites

Jeg vuderer å legge sjarkprosjektet på is nu. Dette kunne være moro. Jeg skal prøve å overtale en kompis til å bli med på "prosjekt slepebåt". Fruen liker det ikke, men hvis jeg trykker på de rette knapper går det sikkert bra.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hør, hør, nå går det mot enda en slepebåt på Nordsteam i Bergen i august!

 

.... og et par uker senere har vi havnedagene i Haugesund med 4-5-6 gamle slepebåter som trofaste deltagere - dette blir kjekt!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Er det lov å stille begge steder?  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke bare lov - det er nesten et "must"!

 

mvh

Poseidon

 

PS

Hjemmesiden til Havnedagene er nede for oppdatering i øyeblikket, men de kommer sterkt tilbake og da kan du melde deg på for å sikre at du får plass sammen med slepebåtene:

 

Hebe - en 100 år gammel opprinnelig svensk

Lessing - langt over 100 år, tyskbygget, men hjemmehørende i Norge i minst 100 år

Høievarde - nyimportert slepebåt fra England, eies av havnedirektøren privat...

Kolbjøn - regner jeg med at kommer fra Norheimsund

Axel - kommer sannsynligvis fra Mosterhavn

Poseidon - kommer selvfølgelig fra Stavanger

 

+ + + + + enda noen til hvis det går slik som det ser ut for øyeblikket!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det er ikke bare lov  -  det er nesten et "must"!

 

mvh

Poseidon

 

PS

Hjemmesiden til Havnedagene er nede for oppdatering i øyeblikket, men de kommer sterkt tilbake og da kan du melde deg på for å sikre at du får plass sammen med slepebåtene:

 

Hebe  -  en 100 år gammel opprinnelig svensk

Lessing  -  langt over 100 år, tyskbygget, men hjemmehørende i Norge i minst 100 år

Høievarde  -  nyimportert slepebåt fra England, eies av havnedirektøren privat...

Kolbjøn  -  regner jeg med at kommer fra Norheimsund

Axel  -  kommer sannsynligvis fra Mosterhavn

Poseidon  -  kommer selvfølgelig fra Stavanger

 

+ + + + + enda noen til hvis det går slik som det ser ut for øyeblikket!

 

mvh

Poseidon

<{POST_SNAPBACK}>

+++ kanskje Nappen og Lasarus :wink:

Link to post
Share on other sites

Av ren nysjerrighet så lurer jeg på hvor mye du sånn ca vil anslå at det koster å få denne båten i grei bruksstand tugman?

Mye som spiller inn her, hvilken "standard" du ønsker, hvilken kvalitet du ønsker på det som blir montert inn. På lavbudskjett så trenger det ikke å koste mye reint innredningsmessig. (Du vet hva du betaler for oppussing av "Gamla"). Nå vet ikke jeg noe om det grunnleggende som tilstand av skrog, behov for slipp, ror, styring, tilstand av motor og andre grunnleggende tekniske instalasjoner. Trengs det "mye" på disse områdene så går det fort litt kroner. Tenker litt og memmorerer hva jeg har brukt av kroner siden jeg startet min oppussing av min gamle Saga 27 nå siden i høst. Forholdsvis mye vil enkelte si for den "lette" oppussingen jeg har foretatt på den. Tar du det på litt lengre tid så strekker pengene lengre.

 

Etter som jeg har forstått så er du en ung mann og verden ligger for dine hender, hvorfor ikke kjøpe et slikt prosjekt og bo der i studietiden. (Alle studerer, til og med jeg har vært student og gjenomført et studie). La studenttiden betale for en "hybel" som dette, er du heldig kan du selge det etterpå og ha hatt en meget gunstig studenttilverelse. Om du regner litt på det så vil du se at det er praktisk gjennomførbart. Med en utgangspris som 50.000 er og en påkost på en 2-300.000 ville du fått en billig studenthybel med en mnd. havneleie på kr 1500,- Hadde du i tilegg kunne dele denne "husleia" med noen så hadde det vært "rasende" billig. ( Hebbe som helt klart stiller seg til disp. til å rekne på kostnader ved slike prosjekt).

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Mye som spiller inn her, hvilken "standard" du ønsker, hvilken kvalitet du ønsker på det som blir montert inn. På lavbudskjett så trenger det ikke å koste mye reint innredningsmessig. (Du vet hva du betaler for oppussing av "Gamla"). Nå vet ikke jeg noe om det grunnleggende som tilstand av skrog, behov for slipp, ror, styring, tilstand av motor og andre grunnleggende tekniske instalasjoner. Trengs det "mye" på disse områdene så går det fort litt kroner. Tenker litt og memmorerer hva jeg har brukt av kroner siden jeg startet min oppussing av min gamle Saga 27 nå siden i høst. Forholdsvis mye vil enkelte si for den  "lette" oppussingen jeg har foretatt på den. Tar du det på litt lengre tid så strekker pengene lengre.

 

Etter som jeg har forstått så er du en ung mann og verden ligger for dine hender, hvorfor ikke kjøpe et slikt prosjekt og bo der i studietiden. (Alle studerer, til og med jeg har vært student og gjenomført et studie). La studenttiden betale for en "hybel" som dette, er du heldig kan du selge det etterpå og ha hatt en meget gunstig studenttilverelse. Om du regner litt på det så vil du se at det er praktisk gjennomførbart. Med en utgangspris som 50.000 er og en påkost på en 2-300.000 ville du fått en billig studenthybel med en mnd. havneleie på  kr 1500,- Hadde du i tilegg kunne dele denne "husleia" med noen så hadde det vært "rasende" billig. ( Hebbe som helt klart stiller seg til disp. til å rekne på kostnader ved slike prosjekt).

<{POST_SNAPBACK}>

 

Når det er snakk om skrog, motor og styring så trengs det egentlig ikke så veldig mye. Noe nytt stål i ballast-tanken blant annet. Motoren... så og si ikke en krone :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...