Poseidon Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 +++ kanskje Nappen og Lasarus <{POST_SNAPBACK}> Ja, det var dem jeg tenkte på - og for øyeblikket ser det jo ut for at også STÆRK kan bli stril (med dansk aksent....) Så vidt jeg kjenner til er forresten også "Kaptein Dyre" mer eller mindre for salg i Trondheim. Godt over 100 år gammel, bygget i Holland og nå utstyrt med en ca 50 år gammel Alpha - og en ubeskrivelig flott lyd! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Tørr itte! Men lurær ille på detta, hvorman skal trykke altså. Hilsen Bastard som er beordret til sosialt samvær med madammen(spetakkelet) <{POST_SNAPBACK}> Hun må vel rett og slett informeres om mulighetene med en slik båt.. Plass både innvendig og utvendig osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Kreves det sertifikat for å håndtere denne damen? Gode 50fot! Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Kreves det sertifikat for å håndtere denne damen? Gode 50fot! <{POST_SNAPBACK}> Fritidskystskipper etter boken! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Hun må vel rett og slett informeres om mulighetene med en slik båt.. Plass både innvendig og utvendig osv.. <{POST_SNAPBACK}> Til orientering nevnes at min kjære stortrives med Poseidon. Hun tar med seg venninner og andre gjester på tur - og hun elsker å dekke opp langbordet med helstekt lammelår. . . . . God plass ute og inne er heller ikke å forakte; 5 lugarer med ferdig oppredde køyer og på dekk slenger vi gjerne med oss 2-3-4 kajakker og diverse joller samtidig. Anbefales! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Ja, det var dem jeg tenkte på - og for øyeblikket ser det jo ut for at også STÆRK kan bli stril (med dansk aksent....) Så vidt jeg kjenner til er forresten også "Kaptein Dyre" mer eller mindre for salg i Trondheim. Godt over 100 år gammel, bygget i Holland og nå utstyrt med en ca 50 år gammel Alpha - og en ubeskrivelig flott lyd! mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> hmm... har de gitt opp fartøyvernet i Tr.heim? Har mailet litt med han som har K.Dyre.. Var vel noen i den "kategorien" som var å snuste på "Lasarus" og.. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Mulig noen her som ikke får sove i natt, eller de neste ukene....... skal-skal ikke kjøpe Husk !! Ting tar tid Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 God plass ute og inne er heller ikke å forakte; 5 lugarer med ferdig oppredde køyer og på dekk slenger vi gjerne med oss 2-3-4 kajakker og diverse joller samtidig.Dette høres bare lekkert ut. Det kreves dog en dertil egnet havn for en så pass stor og tung lystjakt. Ser at du har det jo som plommen der du ligger. Ønsker dere de beste nytelser av sjølivet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Suzuki Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Nei, hadde jeg hatt 50 raske på konto nå, samt noe bedre tid enn det jeg tross alt har, ja da skulle jeg jammen slått til jeg. (for å tilfredsstille Suzuki, så sier jeg ikke at jeg må ha tillatelse av kona, men da hadde jeg jammen håpet på at hu ville tilgitt meg etterpå )(etter nærmere ettertanke, så tror jeg hu ikke ville gjort det ) Kvinner tilgir absolutt alt. Det gjelder å benytte den rette metoden. Og som en tileggsbonus, får "bestikkelser" dem til å TRO at det de som bestemmer.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
håvar Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Er på utkikk etter båtprosjekt med stor bunkringskapasitet. Må ta min 10000 liter. Har planer om drivstoff-utsalg i Trondheimsfjorden til fornuftige priser. Har flere steder på sørlandet tanket fra fortøyde båter bla. Grimstad. Selvsagt skal fartøyet være i seilbar stand. Hva /hvor er denne "Kaptein Dyre" i Trondheim. Noen som vet om evt andre mulige prosjekt. Bør ikke være over 60 fot pga havna. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Og som en tileggsbonus, får "bestikkelser" dem til å TRO at det de som bestemmer.. <{POST_SNAPBACK}> Hysj! Ikke si det høyt! Tenk deg konsekvensene hvis deet går opp for dem! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Hysj! Ikke si det høyt! Tenk deg konsekvensene hvis deet går opp for dem! <{POST_SNAPBACK}> Egentlig så er det jo omvendt da.... trodde jeg . Kunne forøvrig også tenkt meg den slepebåten, men har vel nok å gjøre med skøyta nå. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
GeirKS Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Kvinner tilgir absolutt alt. Det gjelder å benytte den rette metoden. Og som en tileggsbonus, får "bestikkelser" dem til å TRO at det de som bestemmer.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> "Famous last words"? Denne skal tas frem igjen ved leilighet, så skal vi se om ikke høyre-tøflene dine kommer frem fra skapet. En god venn av meg har nemlig problemer med å få fri hjemmefra for å være med guttane på seiltur. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 (redigert) Er på utkikk etter båtprosjekt med stor bunkringskapasitet. Må ta min 10000 liter. Har planer om drivstoff-utsalg i Trondheimsfjorden til fornuftige priser. Har flere steder på sørlandet tanket fra fortøyde båter bla. Grimstad. Selvsagt skal fartøyet være i seilbar stand. Hva /hvor er denne "Kaptein Dyre" i Trondheim. Noen som vet om evt andre mulige prosjekt. Bør ikke være over 60 fot pga havna. <{POST_SNAPBACK}> HVA med denne du finner den her ser jo flott ut Very well maintained former gas carrier - suitable for houseboat. Built at Svendborg Shipyard in 1958 (no. 85). Loa 33,5 m, br. 6,5 m and depth 2,35 m. Main engine Scania DS14 from 1983 and Valmet auxilliary. Both machines ready to run. 5 cabins for 1 pers. each, galley, mass, room for bath, room for toilet and supply room. Hold with one tank - rest box room - easy to rebuild for further accommodations, if needed Redigert 5.Februar.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Suzuki Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 "Famous last words"? Denne skal tas frem igjen ved leilighet, så skal vi se om ikke høyre-tøflene dine kommer frem fra skapet. En god venn av meg har nemlig problemer med å få fri hjemmefra for å være med guttane på seiltur. /quote] Problemer med aksept, og selve konklusjonen, er ikke nødvendigvis helt det samme.. Ellers, jeg lurer på om ikke jeg også kjenner han karen du sikter til... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mitte_3 Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Ja, det var dem jeg tenkte på - og for øyeblikket ser det jo ut for at også STÆRK kan bli stril (med dansk aksent....) Så vidt jeg kjenner til er forresten også "Kaptein Dyre" mer eller mindre for salg i Trondheim. Godt over 100 år gammel, bygget i Holland og nå utstyrt med en ca 50 år gammel Alpha - og en ubeskrivelig flott lyd! mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> Det er så vores 400 serie. Vi lavede en ny til Indien for et par år siden på bestiling. Alle reservedele kan bestilles. Mvh Bent Til daglig ansat på Man B&W Alpha Diesel Frederikshavn. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 ooooooops : I mitt hue finnes der en kar som heter Jan Welde eller noe sånt, mens mine rutiner i samme hue sier meg at han vitterlig heter Poseidon, grunnet nick osv., slik at det som sagt er rutine. Det er nå kommet for meg at denne person "Poseidon" må ha et meget innholdsrikt og godt liv når han selv innrømmer : Til orientering nevnes at min kjære stortrives med Poseidon. Hun tar med seg venninner og andre gjester på tur - og hun elsker å dekke opp langbordet med helstekt lammelår. . . . . Anbefales! mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> Eeh, lurer på hva som er "andre gjester", og hvor den anbefalingen gies Beklager Poseidon, klarte ikke dy meg lengre Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Hei hei si ifra vilke knapper man skal trykke på <{POST_SNAPBACK}> Det sier jeg ikke før dette prosjekt eventuelt er i mål. Er forøvrigt ikke sikker på at jeg skal røpe det for åben skjerm. og for øyeblikket ser det jo ut for at også STÆRK kan bli stril (med dansk aksent....) <{POST_SNAPBACK}> Ting er på gang, største hindring er passeret (fruen har sagt ja, men så har jeg også trykket ganske jevnt det sidste døgn) Kammaraten er på Østlandet i helgen, men vi har talt på telefon, han er ganske tent på ideen. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Astor Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Hvorfor ikke danne en taubåtklubb? Rundt om sitter det mange skaptaubåtentusiaster som ikke tør å stå helt frem. Et fora på nettet hvor taubåter er i sentrum? Her ligger mye upløyd mark, guttær! Seriøst ment! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tugman Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Hvorfor ikke danne en taubåtklubb? Rundt om sitter det mange skaptaubåtentusiaster som ikke tør å stå helt frem. Et fora på nettet hvor taubåter er i sentrum? Her ligger mye upløyd mark, guttær! Seriøst ment! <{POST_SNAPBACK}> Jeg holder faktisk på å opprette noe slikt.. Et reint taubåtforum.. Kanskje det kan bli noe interresse for det? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Det ligger mye historie å venter her. Ikke minst rundt her jeg bor, i Oslofjorden. Og Fredrikstadområdet spesiellt. Hørte akkurat med bror min i Moss at han nylig var i kontakt med en kar der nede som satt på mye intr. stoff. Og et stort taubåtarkiv. Bra Tugman! Si i fra når du er i gang. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Jeg holder faktisk på å opprette noe slikt.. Et reint taubåtforum.. Kanskje det kan bli noe interresse for det? <{POST_SNAPBACK}> Jeg har domenene www.slep.no og www.slepebaat.no som jeg ennå ikke har tatt i bruk . . . . mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 5.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2005 Jeg har domenene www.slep.no og www.slepebaat.no som jeg ennå ikke har tatt i bruk . . . . mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> Vil ikke det være en grei plass å diskutere samt å samle historie da? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2005 En annen taubåt som er til salgs er: Storegut, tidligere slepebåt fra Drammen. Eldre slepebåt, 1924. 500 hk Mak69 Hjm Lister 30 kW. Totalt renovert innredning, diesel ovn i lugar, flislagt bad, ny innredning i bysse m.m. Alt arbeid utført av fagfolk. Selges med tungt hjarte. En flott båt, men noe dyr: ca. 800.000 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tugman Svart 6.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2005 En annen taubåt som er til salgs er: Storegut, tidligere slepebåt fra Drammen. Eldre slepebåt, 1924. 500 hk Mak69 Hjm Lister 30 kW. Totalt renovert innredning, diesel ovn i lugar, flislagt bad, ny innredning i bysse m.m. Alt arbeid utført av fagfolk. Selges med tungt hjarte. En flott båt, men noe dyr: ca. 800.000 <{POST_SNAPBACK}> Har sett den ja! fin båt! Men om man skal bruke penger på en taubåt til fritidsbåt så vil jeg tro man kommer en hel del billigere ut om man fikser opp "Stærk" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.