Jump to content

Dagens lukeparkering

Bitteliten

Recommended Posts

Mens jeg monterte ICE routeren i båten i dag kom denne karen inn i sundet. Det blåse sønnavind, dvs fralandsvind fra kaia de skulle til. Jeg stussa på at de tok en ekstra runde i sundet. Var usikker på om de hadde kontroll. De var nære land, og det er fire småbåthavner i området her.

55a5f75a-e11a-1e0a.jpg

Her kaster de babord anker. Hva skjera tenkte jeg

55a5f75a-e196-ca5d.jpg

Tok opp ankeret igjen, bakket litt, så fremover og kastet ankeret på nytt!!

55a5f75a-e23b-8990.jpg

Jeg tenker hva skjer om de mister kontrollen her? Har de kontroll?

55a5f75a-e26a-36df.jpg

Ser at de gir gass flere ganger. De oransje kjeledressene på bakken er rolige :eek:

55a5f75a-e2bf-1412.jpg

Så skjønner jeg hva de holder på med. Dæven døtte, han bruker ankeret som spring. Rene brekkslædden dette her.

55a5f75a-e2d0-261c.jpg

55a5f75a-e301-e7b0.jpg

Bøyer meg i støvet :clap: det har jeg aldri tenkt på eller sett før :clap: :clap:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hvordan ser du\så du at de kastet babord anker?

Godt spørsmål det. Så båten i litt flere vinkler enn bare det bildene viser. Så at de tok opp ankeret etter første forsøk, og at det stakk ut fra baugen før de kasta det andre gang. Lyden av kjetting som løp ut er også vanskelig å ta feil av :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...