Bitteliten Startet 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2012 (redigert) Mens jeg monterte ICE routeren i båten i dag kom denne karen inn i sundet. Det blåse sønnavind, dvs fralandsvind fra kaia de skulle til. Jeg stussa på at de tok en ekstra runde i sundet. Var usikker på om de hadde kontroll. De var nære land, og det er fire småbåthavner i området her. Her kaster de babord anker. Hva skjera tenkte jeg Tok opp ankeret igjen, bakket litt, så fremover og kastet ankeret på nytt!! Jeg tenker hva skjer om de mister kontrollen her? Har de kontroll? Ser at de gir gass flere ganger. De oransje kjeledressene på bakken er rolige Så skjønner jeg hva de holder på med. Dæven døtte, han bruker ankeret som spring. Rene brekkslædden dette her. Bøyer meg i støvet det har jeg aldri tenkt på eller sett før :clap: Redigert 30.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Spring kan tydeligvis brukes til så mangt. Sitér dette innlegget Link to post
A.misund Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Sjømannskap og bruk av de mulighetene de har med det utstyret de har ombord kalles dette :) De gamle hurtigrutene uten thrustere gjør dette omtrent hver gang de skal til kai når det er vind ;) Men det er dessverre ikke mange som gjør dette lenger med alskens sidepropeller tilgjengelig....Men gøy å se på :) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 han har nok rattet en båt før ser det ut til. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
ashfirelate Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Dette var old school Ikke noe thrustere ute å går her nei! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Det er sånn jeg gjør med skjærgårdsjeepen når det blåser litt ut fra brygga.. Whats the difference?? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Spørsmålet her er jo hva fiskerne på brygga gjorde etterpå....? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Tøft. Det blir vel noe sånt som "en halv turkish drop" dette da. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
ashfirelate Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Spørsmålet her er jo hva fiskerne på brygga gjorde etterpå....? skiftet til tørre underbukser Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hvordan ser du\så du at de kastet babord anker? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
HansO Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Det var gutten sin. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hvordan ser du\så du at de kastet babord anker? Slike anker er ikke direkte lydløse, og avstanden er jo ikke den største..... Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Kult å se på. Gammelt triks blandt de "trøsterløse" Sitér dette innlegget Link to post
Anders_Aa Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Ikke verst! Men, hva gjør det skipet så langt inne i sundet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Legger til kai på Alpha brygga. En del av Moss Havn Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Trykker "liker" Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
enter4u Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Moss jo . Genialt manøvrert Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 (redigert) Hvordan ser du\så du at de kastet babord anker? Godt spørsmål det. Så båten i litt flere vinkler enn bare det bildene viser. Så at de tok opp ankeret etter første forsøk, og at det stakk ut fra baugen før de kasta det andre gang. Lyden av kjetting som løp ut er også vanskelig å ta feil av Redigert 30.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Jeg tenkte faktisk ikke over lyden det lager Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
MajorAndy Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 ...Dansk båd...? ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Nei, den er norskeid. Wilson er et digert rederi med hovedkontor i Bergen. Du vil ikke finne noen med norsk pass ombord. Han som gjorde det stuntet der er sannsynligvis er russer eller ukrainer. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Eller en los som har seilt på hurtigruta tidligere. Men nå er det ikke så veldig uvanlig heller da, selv om der blir sjeldnere. Holger Danske gikk alltid til kai i Oslo på ankeret Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fjellbonden Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Har blitt fortalt om en reder som ofte ba sine skippere huske på at "ankeret er den beste taubåt". Vil nok tro at "beste" også omhandlet pris. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Ja det er nok mye rett i det :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
avmønstret5 Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Kult å se på. Gammelt triks blandt de "trøsterløse" Ja, de som behersker ankerbruken ser ikke ut til å trenge mye trøst ;) Er man på ferie i den greske øyverden kan en studere hvordan fergene legger til. Det er voksne trøsteløse båter og der er ikke mye fergekaier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.