HansO Startet 31.Juli.2012 Del på Facebook Startet 31.Juli.2012 (redigert) Tiden er kommet for å kjøpe ny GPS. Jeg har en eldre type som oppdaterer en stund etter at jeg har passert stedet :-(. Jeg har en Hummingbird monokrom fishfinder fra samme tidsalder som jeg også vurderer å pensjonere. Ser for meg at et instrument nå vil kunne dekke begge mine behov. Må som et minimum kunne dele skjermen med oversiktskart og detaljkart (zoomet inn). Valget står mellom (tror jeg): Garmin Gpsmap526S (5.990,- på Maritim) eller Lowrance Elite 5 (5.900,- hos Nautisk Handel). Noen som har erfaringer med disse ? Redigert 31.Juli.2012 av telford (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Bare et tips. Raymarine a57d er bra og billigere. 5490 med kart, som også kan oppgraderes.. Er også med ekkoloddsvinger i prisen.. Men du har kanskje kartbrikke som passer i de du nevner? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
abbor Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Elite-5 koster 5190 kr hos Mjøsservice. Men anbefaler HDS-5 Gen2 som koster 6690 kr med svinger samme sted. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 1.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2012 Kjente ikk til Mjøsservice. Takk for tipset. HDS-5 Gen2 ser lekker ut. kan kartet splittes slik at man får både oversiktsbilde og detaljer rett forut? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 Mjøsservice er konkurransedyktige på priser, men mer viktig, dette er et firma som også tar vare på kunden etter at handelen er gjort. Stener som driver Mjøsservice har vært i bransjen i mer enn 15 år, er selv aktiv bruker av produktene og gjør også installasjon. Skjermen på HDS-5 kan deles i to og størrelsen på vinduene er skalerbare. Jeg har 2 HDS-5, en HDS-8, alle av Gen2 utgaven, byttet fra første generasjon tidligere i år. Første generasjon ble rimelig rask etter at software 4.0 kom, men Gen2 er mye raskere, minst like raske som mine Simrad NSS. HDS kan også forskyve båtposisjonen slik at en får 2/3 av kartet foran båten og en 1/3 bak. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 2.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2012 Så er en HDS-5 bestillt av Mjøsservice. Venter i spenning på å få testet ut. Takker for innspill ! Sitér dette innlegget Link to post
cliffme Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 (redigert) Ble du fornøyd? Jeg er 10 sekunder unna og bestille den samme. EDIT: 10 sekunder gikk så jeg bestilte en HDS-5 Redigert 27.August.2012 av cliffme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.