Jump to content

Adkomsten til båtplassen tar livet av båtgleden.

Polarn

Recommended Posts

Ikke forveksl dette med at Baatplassen.no tar livet av båtgleden, selv om jeg sitter her litt for mye kanskje :lol:

Beliggenhenten til båtplassen min gjør det svært tungvindt å ta seg en tur ut.

Etter at jeg fikk barn så må man ha med seg en del mere pikkpakk enn før.

Jeg har båtplass ved ulvøya langs mosseveien og parkeringsmulighetene er tragiske.

Man må gå langt for å komme seg til båten, samt noe trapper o.l

Dette gjør at det blir et ork å dra til båten.

En annen ting er at jeg har hatt båt såppass lenge at det er ikke noe spennede for meg å se før vi kommer til Sætre, som er vår favorittplass for helgeturer.

Jeg ønsker å utforske mulighetene for å flytte båten fra neste år lenger sørover fra minimum sætre og maksimum er jeg noe usikker på.

Har BP medlemene noen kjennskap til ledige plasser med gode parkeringsmuligheter slik at det ikke blir så langt å dra med seg pikkpakket?

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Etter samme erfaring har jeg også valgt ett sted jeg VET jeg får parkert, de har traller om man har noe tungt, samt at om det virkelig kniper kan man jukse litt og kjøre bilen ut på brygga, gjør livet lettere.

Kanskje en raskere båt, hadde vært mere spennende? man får jo vesentlig lenger rekkevidde på korte turer, de fleste av mine seilbåt venner, er ivrige "matroser" hos meg i helgene må sies... For de er jo en rask tur til moss eller tønsberg/tjøme ganske utelukket.

Har selv båtplass på Kambo Marina. Plassen ved siden av meg har vært uten båt i hele sommer. 4m plass på H brygga(tror det er plass nr 35). Vet ikke om den er ledig eller ikke, men det vet de på marinaen og de har sikert telefonnummer til brukeren, kanskje den kan leies? Alltid plass til bilen og kort vei til båten. Til og med togstasjon der.Tar 40 minutter med bil fra der jeg bor på Teisen i Oslo. Opplagsplass på vinteren også. Eventuelt opplag i Son som også er bra, men der er det umulig å få båtplass (kommunal havn med førsterett til de som bor i Vestby kommune). Kort vei ut i fjorden ved ved nordenden av Jeløya.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Eventuelt opplag i Son som også er bra, men der er det umulig å få båtplass (kommunal havn med førsterett til de som bor i Vestby kommune). Kort vei ut i fjorden ved ved nordenden av Jeløya.

Det er slett ikke umulig å få båtplass i Son. Det finnes faktisk ledige plasser, bare sjekk nettsidene til Sonskilen Båthavn AS.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Dette har vi vel snakket om før vel Polarn, hehe. Fra spøk til side. Veldig fornøyd med vår plass på Grimsøya. Peder Grimsøen har tlfnr 69160827. Gde parkeringsmuligheter helt oppå brygga, trillebår for å få frakta bleierasjoner står på hver enkelt brygge. Ca 5 lapper for en 3,5 meter. Da er du ute i herligheten før motoren din rekker å bli varm. Og sånne bunkringsmuligheter du har en time unna da gitt....

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Sonskilen båthavn kan så absolutt anbefales. Der er det godt med parkering, vann og strøm på bryggene osv. En betaler kun leie, ikke innskudd. Og i havnen har LaSa verksted og butikk. Tid for opptak og utsetting bestemmer du selv, ingen slik dato for fellesopptak/utsetting som aldri passer. Og servicen er utmerket, det vet jeg for jeg har båten der selv. Nå har vi vært ute på ferie en uke snart, og i dag ringte Sverre (en av dem som jobber fast i havnen) og fortalte at jeg hadde glemt et vindu åpent på bilen! Men det skulle han fikse inntil jeg får ordnet at noen kan få tak i reservenøkkelen som ligger hjemme og får lukket vinduet. I mellomtiden skulle han, på eget forslag pakke inn bilen i en stor presenning!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

Jeg har båtplass ved ulvøya langs mosseveien og parkeringsmulighetene er tragiske.

Hmm, fikk akkurat (i dag) tilbud om båtplass ved Padda, er det like håpløst med parkering der?

Uansett var prisen for båtplassen så lav at vi ikke kan si nei, selv om det er indre Oslofjord.... men kanskje plassene "utover" blir rimeligere etterhvert?

Hmm, fikk akkurat (i dag) tilbud om båtplass ved Padda, er det like håpløst med parkering der?

Det er ikke like håpløst. To større parkeringsplasser ved Shell-stasjonen (avgift) og parkering i Skrenten: http://maps.google.com/?ll=59.878181,10.773876&spn=0.008044,0.027401&t=m&z=16&layer=c&cbll=59.879021,10.77418&panoid=whQTVqdlUk6JPhmcS-kBBg&cbp=12,167.79,,0,-1.48 (Området er P-forbud-sone så pass på å kun stå der hvor P-skiltet sier du kan stå, dvs. fra toppen av bakken og ned.) På parkeringsplassene er det som regel plass, men i utfartshelger er det som regel fullt langs veien.

Guest Avmønstret#

Det er ikke like håpløst. To større parkeringsplasser ved Shell-stasjonen (avgift) og parkering i Skrenten: http://maps.google.c...167.79,,0,-1.48 (Området er P-forbud-sone så pass på å kun stå der hvor P-skiltet sier du kan stå, dvs. fra toppen av bakken og ned.) På parkeringsplassene er det som regel plass, men i utfartshelger er det som regel fullt langs veien.

Glimrende tilbakemelding, båtplassen er bare 10 minutter fra jobben så jeg får dra ned en dag og rekognosere litt. Har en gammel sykkelhenger som jeg kan konvertere til bagasjetralle om det er langt å traske.

Mye bra forslag her, av nevnte så var Kambo den som fristet mest. 1 times kjøring hjemme fra, parkering og ikke minst diesel og kiosk. Godt utgangspunkt er det også, så man slipper de kjedelige etappene. Står på nettsiden at de ikke har noe ledig. Båten min er 2,93 bred, så jeg må vel ha en 3,5 meter? Betaler 7600,- i dag per sesong. Vinteropplag gjøres i egen hage.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Ser den, Polar. Jeg har også vurdert Kambo, men ikke glem at om du ligger i Moss, så har du hele byen ved siden av. Diesel fylles på Fuglevik på vei sydover, Kambo på vei nordover. Parkeringen er rett ved brygga.. Så er det dører med lås til hver brygge og sikkerhetsfirma som overvåker.. Rema, Peppes, Wave-butikk og ikke minst et gigantist senter midt i byen (til mor)

Redigert av Worry II (see edit history)

Min gunstge 10-års kontrakt går ut etter denne sesongen. Da vil det nok komme en prisjustering på denne havna, om ikke forsvinner folk derfra, for listeprisen deres er altfor høy (kun årsleie,12.563,- for 3,5 meter). http://www.finn.no/f...nnkode=35288792

Om du avventer til neste vår, så får du nok et ok tilbud der nede. Det er mange av oss som har sittet med disse 10-års kontraktene som går ut nå. Og skal de holde på oss må de komme med et godt tilbud for å beholde oss. Om ikke flytter vi til de andre havnene rundt Moss.

Jeg betaler ikke 12k i året for en båtplass !!

Så til neste år kan man sikkert gjøre en god deal der nede !

Redigert av Worry II (see edit history)

I forhold til Kambo var det litt over dobbelt så dyrt. Kambo hadde om jeg skjønnte det rett. 8000,- i innskudd og 1500 per breddemeter.

For meg blir det da 1500 X 3,5 = 5250 + innskudd om jeg har skjønt det rett.

Ja, disse prisene til Moss Marina er neppe representative for hva folk der egentilg betaler. Marianen ble kjøpt opp for noen år siden og de som styrer der nå mener at de skal gå bort fra innskuddsleie til kun årsleie. Men det ha jeg liten tro på at folk er villige til ! De må gjøre noe mot sine nåværende kunder med utgående innskuddsavtaler, eller så finner vi andre havner. Derfor tror jeg det er lurt å se ann hva som skjer til etter jul i hvert fall..

Guest Avmønstret#

Jeg er sikkert litt treg i nøtta, hva er dette innskuddsgreiene? Eneste jeg tenker er at i et marked på vei ned så vil ikke jeg gi penger til noen. Kan jeg kreve innskuddet tilbake på dagen om jeg finner en bedre båtplass eller må jeg da selv "selge" båtplassen? Er det noen form for bindingstid eller noe?

Uansett, kjenner at jeg blir skremt med en gang ordet "innskudd" dukker opp. Forøvrig høres jo prisene på kambo mye vennligere ut en hva jeg var i stand til å finne på nett...

Da skal jeg følge med Worry, flytter ikke båten i år uansett, har jo betalt for meg der jeg er nå se, hehe.

Det er fra neste sesong jeg tenker å ha fast ny lekegrind.

@Pinkvin. Der jeg har båtplass nå har vi 18.000,- i innskudd. Dette sikrer meg plass 10 år frem i tid og dette innskuddet blir tatt noe penger fra til vedlikehold av bryggeanlegget hvert år. Når jeg sier opp plassen vil jeg få igjen det som er igjen av 10 års perioden.

Redigert av Polarn (see edit history)

Og servicen er utmerket, det vet jeg for jeg har båten der selv. Nå har vi vært ute på ferie en uke snart, og i dag ringte Sverre (en av dem som jobber fast i havnen) og fortalte at jeg hadde glemt et vindu åpent på bilen! Men det skulle han fikse inntil jeg får ordnet at noen kan få tak i reservenøkkelen som ligger hjemme og får lukket vinduet. I mellomtiden skulle han, på eget forslag pakke inn bilen i en stor presenning!

Så det var bilen din det Lars. Sendte en sms til deg 28.7, kl 2005. Bilregisteret og 1881 så fant jeg nr ditt. Men stusset på at jeg aldri fikk tilbakemelding. Var på vei ut og hadde litt dårlig tid og kunne ikke vente. Men bare ærlige folk i havna, så da gikk det jo bra. Men hadde vært en real skur litt tidligere på dagen og var vel litt fuktig innvendig vil jeg tro. Service og vennlighet kjennetegner folka i havna er min erfaring.

Trond Haug

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...