Birchwood TS37 Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Jeg har et Westerbeke saltvannskjølt bensindrevet strømaggregat i båten. Kort tid etter oljeskift ble oljen ugjennomsiktig lysbrun/lys karamell i farge. I tillegg kommer det en del hvit røyk sammen med eksosen. jeg frykter at dette kan bety at det kommer vann i oljen? Hvor kan jeg anta at det er mest sannsynlig at feilen sitter? Sprukket topp eller noe i kjølesystemet som er røket? Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Dette begge sikre tegn på vann i oljen. Jeg vet lite om dette aggregatet, men den mest normale årsaken til vann i oljen er ødelagt toppakning. Hvis det også er en saltvannskjølt separat oljekjøler kan det være denne. Tviler på at toppen er sprukket, med mindre du oppdager vann eller oljelekkasjer rundt denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.