M/B Cathy Startet 1.August.2012 Link til dette innlegget Startet 1.August.2012 Akkurat handla my båt med eberspacher varmer. Den er på 3kw. Når den starter opp blåser den ganske kraftig og etter den har tent varmt og godt. Men selv om termostaten står på maks demper den vifta etter ca 4-5 minutter. Den blåser da veldig varmt men også veldig svakt. Hvor fortsetter den ikke å blåse kraftig? Hva kan være galt? Termostaten? Jeg har 4 uttak, men selv om jeg lukker alle de 3 som kan lukkes blåser den svært lite etter litt tid. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Lite strøm på batteri? prøv motoren i gang og start på eber pga strøm? eller dårlig dieselpumpe på eber. ta de enkle søk først. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/B Cathy Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Ikke strømmen som er problemet, men produserer mye varme, men vifta går ned på ett minimum. Men får sjekke det du sier opp;-) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Cathy Svart 5.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 da har man funnet ut at det sitter en temp sensor på innsuget til varmer`n. Den trekker luft fra rommet varmern ligger i, som blir mye raskere oppvarma enn resten av båten. Virker som denne overstyrer termostaten jeg har i akterkabinen. Det blir bedre ved å lukke opp luka og rette innsugsslangen inn i båten. Men er det noen mulighet til å koble ut denne varmesensoren i selve brenneneren? Evt hvor langt innsugsrør kan man ha. Er en 3kw varmer, dette så jeg kan gjøre den lengre å heller hente luft fra ett annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.