Jump to content

Volvo Penta TMD40A mister kjølevann og har vann i motorolje

Tomkjoel

Recommended Posts

Oppdatering:

Fikk båten på vannet, tøflet rundt et par timer og alt fungerer fint :cool: Oljen ble sort og ikke noe tegn til varmgang eller fusk.. Så, en ulyd..... Hmmmmm, aldri hørt den før :confused: . Bestemmer meg for å halte til brygga men etter 3-4 minutter så sier det bare DUNK og så er lyden av vannet som sklir langs skrogsiden det eneste som høres :sweat: Får tauehjelp tilbake til land og en inspeksjon viser at en av ventilfjærene i den nye toppen har knekt. På 3 steder... Og sluppet ventilen ned til stempelet som ikke synes det var spesielt moro..... Livet er herlig dere!!

Toppen er av igjen og 2 fjærer til hadde knekt, men ikke sluppet taket. :headbang: Ser ut til at det kanskje har gått greit med unntak av sår i stempelet og et hakk i toppen. Gikk heldigvis på tomgang.. Har nå satt i fjærene fra den gamle toppen og bestilt ny toppakning. Setter hele dritten isammen igjen og ser om det går. Om ikke må hele skipet opp på land og motoren ut uansett så da er sesongen gått.. Krysser fingrene men uflaksen har jeg vel brukt opp håper jeg :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...