Jump to content

Kjøp av Albin Vega

VegardB

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal kjøpe en Albin Vega og har noen spørsmål i forbindelse med dette. Det er min første båt og jeg vet derfor ikke hva som er vanlig når man kjøper båt.

Er det noen papirer som MÅ følge med båten?

Den har ligget stille i lang tid og trenger en spyling. Hva er priser på å heise den opp i nærheten av Oslo?

Er det ellers andre ting jeg som nybegynner burde være obs på?

Mvh

Vegard

Kjenner ikke så mye til båten, men det kom inn en Albin Vega hit til Egersund for et par uker siden som brakk masta i relativt rolig vær.

Det var flaks at det skjedde rett på utsiden av Egersund, så de tøffet inn med påhengsen og fortøyde i gjestehavna.

Der ligger den enda.

Båten var nettopp handlet på østlandet av en kameratgjeng, og skulle til Bergen. Hva som skjer med den nå aner jeg ikke, men det er unektelig et trist syn. Så kanskje det er en fordel at man sjekker mast for tretthetsskader, ol.

Vognkort klarer du deg uten. Men det finnes standardkontrakt hos Forbrukerrådet. Det er lurt å bruke noe slikt, i tilfelle trøbbel.

Det finnes tusenvis av Vega som er brukt gjennom mange år, og det betyr at det også finnes masse informasjon på nettet. For eksempel linkene ovenfor. Der kan du lese om mastestøtte som siger litt for mye, og andre problemer. Sjekk disse tingene før du handler, så har du det bedre etter at du har handlet.

Finnes ikke vognkort men båtkort, som du får ved å registrere båten i småbåtregisteret. For å få registrert den må du ha kjøpskontrakt fra når du kjøpte båten som beviser at det er din båt. Regner med du skal forsikre den, tror de fleste krever at båten er registrert. Vil også tro det er en fordel med eierbevis hvis du skulle bli stoppet :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...