Jon-Kåre Startet 2.August.2012 Del på Facebook Startet 2.August.2012 Jeg har kjøpt en gummibåt aquaquick på 3 meter uten finer bunn så denn må jeg lage selv, noen som kan si noe om tykkelse slik at jeg kan bestille meg en plate Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Faxen Svart 2.August.2012 Del på Facebook Svart 2.August.2012 Jeg gjetter på at min finerbunn er ca. 12-14 mm. Det er en treplank i hver ende for stiving. Hvis du ikke har maler, så husk at de skal være så store at du kun kan ha litt luft i båten, for å få de på plass, ellers gnager de på feil plass. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Jon-Kåre Svart 2.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2012 Har ikke meler så takk for tipset Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Består bunnen i en slik gummibåt av 1stk plate eller er den delt i flere? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Faxen Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 I min YAM 230 er det 3 stk plater. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
baatsman Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Delt opp i tre plater med aliminiumsavstivere i mellom og på sidene. Dette for å hindre at platene forflytter seg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Worry II Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 (redigert) Se på typeskiltet hva den heter, f.eks MS265 (som min). Kanskje noen kan låne deg sine plater som mal i vinter, når jolla allikevel skal i garasjen ? Redigert 3.August.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Har ikke fått den enda men ettersom den er 3 meter regner jeg med det er en ms300 fikk e post fra West System igår om at den var sendt og underveis, kanskje noen har en tilsvarende og orker å lage maler til meg. De er vel ikke breiere en at det lar seg gjøre med en rull dekk/malerpapp, om noen føler seg kallet dekker jeg selvsagt alle utgifter Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Når jeg tenker meg om så skal jollen være permanent så da er det vel like greit å lage bunnen i et stykke? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Worry II Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Det tror jeg blir vanskelig, for du får den ikke ned i bunn i en hel del. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Det samme slo meg etter at jeg la det ut, bør nok minst deles i 2 Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 Når det gjelder alu profilene i sidene ser jeg for meg at de blir litt kinky å få til, en armert hageslange for å forhindre gnag kan vel gjøre samme nytten. I skjøtene vil det vel la seg gjøre å finne en profil i alu Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
volfro Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 visst du lager de to aktre platene i en del så vil det nok hjelpe på stabiliteten. Visst du mot formodning ikke skulle få den ned så er det jo enkelt å dele den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.