Olaf Christensen Startet 2.August.2012 Link til dette innlegget Startet 2.August.2012 Er det noen som har råd og tips til hvilken propell jeg bør vege til min Suzuki DF6? Motoren står på en 20 fots seilbåt, og jeg har merket at det skal ekstremt mye til for å stoppe eller bremse båten under bakking. Jeg har hørt at problemet kan løses ved å kjøpe en propell beregnet for tunge/større båter, men har ikke finnet noe. Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Ingen tips å få? Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Jeg er også ny seilbåt eier med påhenger If marieholm 26 med 07 suzuki. Df6 4takter. Båten er 2,2 tonn og går 4-5 kn på halv gass og ca 6 kn full gass. Dette me lite vind. Syns den bremser helt greit men må gi litt gass for at den skal stoppe opp. Er veldig interisert i erfaringer fra disse hi. Thrust / seilbåt propellene en kan montere på. Finner ingen info på nett fra suzuki vertfall ang ekstra utstyr til disse motorene i seilbåt sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 13.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Ja, noen gode råd skulle jeg gjerne hatt. Propellen som står på har blitt kjørt på grunn av forrige eier mang en gang, så den bør byttes i nær fremtid uansett. Her om dagen kapitulerte motoren da, så nå blir det vel bare seiling fremover uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.